- Kolor: Lilowy
- Pojemność [litr]: 10
- Specyfikacja: G13 (-35°C)
- Ciężar [kg]: 10,6
Dodaj opinię
(12.12.2019)
Opinia wystawiona dla Płyn do chłodnicy FEBI BILSTEIN 38200
(12.12.2019)
Opinia wystawiona dla Płyn do chłodnicy FEBI BILSTEIN 38200
Producent | Numery OEM |
---|
EUROLUB | 832001 |
EUROLUB | 832004 |
EUROLUB | 832020 |
EUROLUB | 832060 |
EUROLUB | 832100 |
EUROLUB | 832208 |
EUROLUB | 832xxx |
EUROLUB | 838000 |
EUROLUB | 838005 |
EUROLUB | 838015 |
EUROLUB | 838020 |
EUROLUB | 838060 |
EUROLUB | 838100 |
EUROLUB | 838208 |
EUROLUB | 838xxx |
FEBI | 172015 |
FEBI | 172016 |
MS | 91301G132 |
SWAG | 33 10 1130 |
SWAG | 33 10 1131 |
SWAG | 33 10 1132 |
VALEO | 820889 |
VW | G 13 A8J M1 |
VW | G 13 A8J M1 S1 |
AUDI
|
CUPRA
|
MAN
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Układ chłodniczy to bardzo ważny system w każdym samochodzie. Odpowiada za utrzymanie optymalnej, prawidłowej temperatury silnika spalinowego podczas jego pracy. Zbyt zimna jednostka napędowa nie pracuje w pełni sprawnie, co da się zauważyć, gdy temperatura za oknem spada poniżej zera. Płyn chłodniczy to z kolei ciecz, która krąży w układzie chłodniczym i gwarantuje jego funkcjonalność. To także jeden z najważniejszych płynów w samochodzie.
Płyn chłodniczy składa się w zasadzie głównie z dwóch składników: glikolu oraz wody demineralizowanej. Ponadto znajdziemy tam niewielkie ilości dodatków chemicznych, zapobiegające np. procesom korozyjnym, pienieniu a także nadającym płynowi odpowiedni kolor. Współczesne płyny chłodnicze to preparaty uniwersalne, których można używać zarówno latem, jak i podczas mroźnej zimy.
Płyn musi być zawsze dostosowany do parametrów konkretnego samochodu. Nie ma potrzeby rozwodzić się na temat zasad stosowania odpowiednich rodzajów płynów w określonych samochodach. Wszelkie informacje względem stosowania płynu można znaleźć w instrukcji samochodu – jaki płyn chłodniczy oraz z jakim oznaczeniem.
Płyn chłodniczy należy regularnie wymieniać – i to jest najważniejsza zasada. Najlepiej stosować się do zaleceń producenta. Wymiana jest istotna, ponieważ po kilku latach płyn traci cechy antykorozyjne i przeciw kamieniowi kotłowemu.
Najprostszy sposób kontroli stanu płynu chłodniczego to wykorzystanie tak zwanego aerometru. Takie specjalistyczne urządzenie pokaże przy jakiej temperaturze płyn zamarznie a przy jakiej się zagotuje. Jeżeli parametry będą odbiegać od norm, warto zastanowić się nad wymianą płynu chłodniczego na nowy.
Przed zakupem nowego płynu chłodniczego warto upewnić się, że nie posiada on żadnych zanieczyszczeń. W najtańszych płynach, z reguły nieznanego pochodzenia, widoczne będą zanieczyszczenia zbierające się na dnie.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.