- Pojemność: 1
- Klasa lepkości: DOT4
- Specyfikacja: DOT4
- Specyfikacja wg DOT: DOT 4
- Cecha chemiczna: Syntetyczny
- Pojemność [litr]: 1
- Temperatura wrzenia [°C]: 245
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Ciężar [kg]: 1,15
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 03.9901-5802.2 |
ATE | 3990158022 |
BENDIX | 151073B |
BOSCH | 0 986 AB8 999 |
BOSCH | 0 986 BB3 964 |
BOSCH | 1 987 479 002 |
BOSCH | 1 987 479 107 |
BOSCH | 1 987 479 113 |
BOSCH | 1 987 479 202 |
BOSCH | 1 987 479 207 |
BOSCH | 1 987 MB0 003 |
BOSCH | 1987479002 |
BOSCH | 1987479107 |
BOSCH | 1987479113 |
BOSCH | 1987479202 |
BOSCH | 1987479207 |
BOSCH | 1987MB0003 |
BOSCH | 986AB8999 |
BOSCH | 986BB3964 |
BOSCH | F 000 FR1 601 |
BOSCH | F000FR1601 |
CHRYS | MS-9971<s> |
CHRYS | MS9971s |
CITRO | NV B71 2430 |
CITRO | NVB712430 |
DAIML | DBL 7760.30 |
DAIML | DBL776030 |
DELPHI | SSB9414M |
FERODO | FBL500 |
FERODO | FBM100 |
FERODO | FBX100 |
FIAT | 9.55597 |
FIAT | 955597 |
FTE | DOT4-1LTR |
FTE | DOT41LTR |
HYUNDAI | MS 517-06 BF4 |
HYUNDAI | MS51706BF4 |
KIA | MS 517-06 BF4 |
KIA | MS51706BF4 |
MAN | FMVSS116 |
NISSA | NES M5055 4 |
NISSA | NESM50554 |
PEUGE | NV B71 2430 |
PEUGE | NVB712430 |
RENAU | CdG 41 02 001C |
RENAU | CdG4102001C |
TEXTAR | 95002200 |
TRW | PFB401 |
VW | TL766 - X |
VW | TL766X |
ABARTH
|
AC
|
ACURA
|
ALFA ROMEO
|
ALPINA
|
ALPINE
|
APRILIA
|
ARO
|
ASIA MOTORS
|
ASTON MARTIN
|
AUDI
|
AUSTIN
|
AUSTIN-HEALEY
|
AUTO UNION
|
AUTOBIANCHI
|
BEDFORD
|
BENELLI
|
BENTLEY
|
BMW
|
BOND
|
BORGWARD
|
BUELL
|
BUICK
|
CADILLAC
|
CAGIVA
|
CHERY
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
DACIA
|
DAELIM
|
DAEWOO
|
DAF
|
DAIHATSU
|
DAIMLER
|
DE LOREAN
|
DE TOMASO
|
DERBI
|
DODGE
|
DR
|
DS
|
DUCATI
|
FERRARI
|
FIAT
|
FISKER
|
FORD
|
FORD USA
|
FSO
|
GAZ
|
GEELY
|
GEO
|
GILERA
|
GMC
|
HARLEY-DAVIDSON
|
HONDA
|
HUMMER
|
HYOSUNG
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
INNOCENTI
|
ISUZU
|
ITALJET
|
IVECO
|
JAGUAR
|
JEEP
|
KAWASAKI
|
KIA
|
KTM
|
KYMCO
|
LADA
|
LAMBORGHINI
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LANDWIND (JMC)
|
LAVERDA MOTORCYCLES
|
LDV
|
LEXUS
|
LINCOLN
|
LOTUS
|
LTI
|
MALAGUTI
|
MASERATI
|
MAZDA
|
MEGA
|
MERCEDES-BENZ
|
MERCURY
|
METROCAB
|
MG
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
MORGAN
|
MORRIS
|
MOSKVICH
|
MOTO GUZZI
|
MZ
|
NISSAN
|
NSU
|
OLTCIT
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PGO MOTORCYCLES
|
PIAGGIO
|
PLYMOUTH
|
PONTIAC
|
PORSCHE
|
PROTON
|
RELIANT
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROVER
|
SAAB
|
SACHS
|
SEAT
|
SKODA
|
SMART
|
SPYKER
|
SSANGYONG
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TALBOT
|
TATA
|
TESLA
|
THINK
|
TOYOTA
|
TRIUMPH
|
TVR
|
UAZ
|
VAUXHALL
|
VESPA
|
VOLVO
|
VW
|
WOLSELEY
|
YAMAHA
|
YUGO
|
ZASTAVA
|
ZAZ
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
FTE 9204007 | FTE | Brak ceny |
Płyn hamulcowy VALEO 402401 | VALEO | Brak ceny |
Olej do hydrauliki centralnej VALEO 402411 | VALEO | 220,00 zł |
Płyn hamulcowy VALEO 402409 | VALEO | 269,00 zł |
Płyn hamulcowy VALEO 402408 | VALEO | 40,00 zł |
Płyn hamulcowy VALEO 402406 | VALEO | 43,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Płyn hamulcowy należy do najważniejszych płynów wykorzystywanych w układach samochodowych. Wypełnia on hydrauliczny układ hamulcowy, w którym odpowiada za przekazanie ciśnienia hydraulicznego z pompy na zaciski czy też cylinderki. W nowoczesnych samochodach z systemem ESP, płyn hamulcowy jest równie istotny, jak w starszych modelach pojazdów wyposażonych w tradycyjne pompy.
Wyróżnia się 3 rodzaje płynów hamulcowych, określanych jako: DOT 3, DOT 4 i DOT 5. Kategorie te stworzono poprzez kryterium parametrów i przeznaczenia płynów hamulcowych. Płyny DOT 3 mają stosunkowo niską temperaturę wrzenia(minimum 205 st. C) oraz przeznaczone są głównie do pojazdów, których system hamulcowy nie jest zbyt mocno obciążany. Wyższe wymagania spełniają płyny hamulcowe DOT 4, których minimalna temperatura wrzenia to 230 st. C i sprawdzają się również przy większych obciążeniach. Natomiast płyny DOT 5 to zaawansowane preparaty przeznaczone głównie do pojazdów sportowych, gdyż radą sobie z największymi obciążeniami, a ich temperatura wrzenia to minimum 260 st. C.
Poza płynami z kategorii DOT 5, wszystkie pozostałe wykazują właściwości higroskopijne, co oznacza pochłanianie wody z otoczenia. W efekcie dochodzi do rozcieńczania płynu hamulcowego, co pozbawia go pierwotnych właściwości i spadku temperatury wrzenia. Niestety nie da się tego uniknąć, dlatego konieczna jest regularna wymiana płynu hamulcowego. Zaleca się, aby wykonywać ją co najmniej co 60 tys. kilometrów, jednak wielu specjalistów wskazuje, iż wskazane jest to nawet nieco szybciej.
Castrol to brytyjska firma zajmująca się produkcją płynów eksploatacyjnych do pojazdów mechanicznych. Najpowszechniej znane są oleje silnikowe Castrol, wykorzystywane przez kierowców na całym świecie. Producent posiada w ofercie standardowe oleje do codziennej eksploatacji dla samochodów osobowych. Ponadto, w asortymencie pojawiają się także ekstra wydajne produkty dla pojazdów sportowych. Castrol produkuje zarówno oleje syntetyczne, jak i półsyntetyczne oraz oleje silnikowe mineralne, przeznaczone głównie dla nieco starszych samochodów.
Firma Castrol specjalizuje się nie tylko w produkcji olejów silnikowych, ale również innych olejów i smarów wykorzystywanych w pojazdach mechanicznych. Wysoko cenione są płyny hamulcowe oraz oleje przekładniowe Castrol. Ponadto, producent oferuje również rozmaite smary, płyny do układu chłodzenia oraz środki do konserwacji silnika.
Poza olejami i smarami dla samochodów osobowych oraz aut sportowych, Castrol produkuje również oleje i inne produkty pochodne dla motocykli i pojazdów użytkowych. Co więcej, oferta jest stale uzupełniana o preparaty dla maszyn produkcyjnych.
Castrol to firma powstała pod koniec XIX wieku. Dzisiaj to międzynarodowy potentat, którego produkty są wykorzystywane przez najbardziej renomowanych producentów samochodów. Wielu z nich używa olejów silnikowych Castrol oraz poleca użytkownikom inne produkty tej marki. Ponadto, Castrol to dostawca płynów eksploatacyjnych do aut wyścigowych oraz bolidów Formuły 1, co jest niezaprzeczalnym dowodem ich innowacyjności i wyjątkowej efektywności działania.