- Temperatura wrzenia [°C]: 265
- Punkt wrzenia [°C]: 170
- Pojemność [litr]: 0,25
- Specyfikacja: DOT 4 LV
- Ciężar [kg]: 0,266
Dodaj opinię
(14.09.2020)
Opinia wystawiona dla Płyn hamulcowy FEBI BILSTEIN 26461
(02.07.2013)
Opinia wystawiona dla Płyn hamulcowy FEBI BILSTEIN 26746
Producent | Numery OEM |
---|
FEBI | 171874 |
FEBI | 171875 |
FEBI | 180590 |
FORD | 1 847 947 |
SWAG | 33 10 1044 |
SWAG | 33 10 1049 |
SWAG | 33 10 1052 |
SWAG | 33 10 7779 |
VAICO | V60-0319 |
ZEKKERT | FK-2005 |
ZEKKERT | FK-2010 |
ABARTH
|
ACURA
|
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
BMW
|
BMW (BRILLIANCE)
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
CUPRA
|
DACIA
|
DAEWOO
|
DAF
|
DAIHATSU
|
DODGE
|
DS
|
FIAT
|
FORD
|
FORD USA
|
GENESIS
|
HONDA
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
IVECO
|
JAGUAR
|
JEEP
|
KIA
|
LADA
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LANDWIND (JMC)
|
LEXUS
|
LYNK & CO
|
MAN
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
MG
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PIAGGIO
|
POLESTAR
|
PORSCHE
|
PROTON
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROVER
|
SAAB
|
SEAT
|
SKODA
|
SMART
|
SSANGYONG
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TESLA
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Płyn hamulcowy należy do najważniejszych płynów wykorzystywanych w układach samochodowych. Wypełnia on hydrauliczny układ hamulcowy, w którym odpowiada za przekazanie ciśnienia hydraulicznego z pompy na zaciski czy też cylinderki. W nowoczesnych samochodach z systemem ESP, płyn hamulcowy jest równie istotny, jak w starszych modelach pojazdów wyposażonych w tradycyjne pompy.
Wyróżnia się 3 rodzaje płynów hamulcowych, określanych jako: DOT 3, DOT 4 i DOT 5. Kategorie te stworzono poprzez kryterium parametrów i przeznaczenia płynów hamulcowych. Płyny DOT 3 mają stosunkowo niską temperaturę wrzenia(minimum 205 st. C) oraz przeznaczone są głównie do pojazdów, których system hamulcowy nie jest zbyt mocno obciążany. Wyższe wymagania spełniają płyny hamulcowe DOT 4, których minimalna temperatura wrzenia to 230 st. C i sprawdzają się również przy większych obciążeniach. Natomiast płyny DOT 5 to zaawansowane preparaty przeznaczone głównie do pojazdów sportowych, gdyż radą sobie z największymi obciążeniami, a ich temperatura wrzenia to minimum 260 st. C.
Poza płynami z kategorii DOT 5, wszystkie pozostałe wykazują właściwości higroskopijne, co oznacza pochłanianie wody z otoczenia. W efekcie dochodzi do rozcieńczania płynu hamulcowego, co pozbawia go pierwotnych właściwości i spadku temperatury wrzenia. Niestety nie da się tego uniknąć, dlatego konieczna jest regularna wymiana płynu hamulcowego. Zaleca się, aby wykonywać ją co najmniej co 60 tys. kilometrów, jednak wielu specjalistów wskazuje, iż wskazane jest to nawet nieco szybciej.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.