- Pojemność: 0.5
- Pojemność [ml]: 500
- Rodzaj połączenia: Bańka
- Specyfikacja: 4)
- Specyfikacja: FMVSS 116 DOT 4
- Specyfikacja: FMVSS 116 DOT 3
- Specyfikacja: ISO 4925 (3
Płyny w układach hamulcowych pracują jako nośniki ciśnienia. W bardzo dużej liczbie konstrukcji motoryzacyjnych płyn hamulcowych jest dodatkowo wykorzystywany do sterowania sprzęgłem. Niezwykle duża odpowiedzialność tych układów i charakter pracy sprawiają, że płyny hamulcowe muszą cechować się specyficznymi właściwościami: określoną lepkością, małą ściśliwością i bardzo wysoką temperaturą wrzenia. Główną wadą płynów hamulcowych jest ich znaczna higroskopijność – zaledwie 3% zawartości wody w płynie hamulcowym może obniżyć temperaturę wrzenia do tego poziomu, że poprawna praca układu hamulcowego staje się niemożliwa. Oprócz tego płyny hamulcowe są bardzo aktywne chemicznie: mogą wywołać poparzenia skóry i uszkodzenia lakierowanych powierzchni.
Nowoczesny, syntetyczny płyn hamulcowy MOTUL DOT4 przeznaczony jest do wyczynowych układów hamulcowych w pojazdach rajdowych i wyścigowych. Może współpracować z konwencjonalnymi tarczami stalowymi, jak i specjalistycznymi tarczami węglowymi, bądź ceramicznymi. Temperatura wrzenia płynu MOTUL DOT4 wynosi aż 312°C i stawia ten płyn w czołówce środków tego typu. Zaleca się możliwie częstą kontrolę poziomu w wody w płynie oraz natychmiastową wymianę, gdy stanie się to konieczne.
Nie należy mieszać płynu MOTUL DOT4 z innymi płynami.
Dopuszczenia producentów:
· FMVSS 116 DOT4;
· SAE J1703;
· ISO 4925.
Pojemność opakowania: 0,5 litra.