- Punkt wrzenia [°C]: 170
- Temperatura wrzenia [°C]: 265
- Pojemność [litr]: 0,5
- Specyfikacja: DOT 4 LV
- Ciężar [kg]: 1,13
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
FEBI | 171874 |
FEBI | 171875 |
FEBI | 171876 |
FEBI | 180590 |
FORD | 1 847 947 |
SWAG | 33 10 1044 |
SWAG | 33 10 1049 |
SWAG | 33 10 1052 |
VAICO | V60-0319 |
ZEKKERT | FK-2005 |
ZEKKERT | FK-2010 |
ABARTH
|
ACURA
|
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
BMW
|
BMW (BRILLIANCE)
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
CUPRA
|
DACIA
|
DAEWOO
|
DAF
|
DAIHATSU
|
DODGE
|
DS
|
FIAT
|
FORD
|
FORD USA
|
GENESIS
|
GREAT WALL
|
HONDA
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
IVECO
|
JAGUAR
|
JEEP
|
KIA
|
LADA
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LANDWIND (JMC)
|
LEXUS
|
LYNK & CO
|
MAN
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
MG
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PIAGGIO
|
POLESTAR
|
PORSCHE
|
PROTON
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROVER
|
SAAB
|
SEAT
|
SKODA
|
SMART
|
SSANGYONG
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TESLA
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Płyn hamulcowy należy do najważniejszych płynów wykorzystywanych w układach samochodowych. Wypełnia on hydrauliczny układ hamulcowy, w którym odpowiada za przekazanie ciśnienia hydraulicznego z pompy na zaciski czy też cylinderki. W nowoczesnych samochodach z systemem ESP, płyn hamulcowy jest równie istotny, jak w starszych modelach pojazdów wyposażonych w tradycyjne pompy.
Wyróżnia się 3 rodzaje płynów hamulcowych, określanych jako: DOT 3, DOT 4 i DOT 5. Kategorie te stworzono poprzez kryterium parametrów i przeznaczenia płynów hamulcowych. Płyny DOT 3 mają stosunkowo niską temperaturę wrzenia(minimum 205 st. C) oraz przeznaczone są głównie do pojazdów, których system hamulcowy nie jest zbyt mocno obciążany. Wyższe wymagania spełniają płyny hamulcowe DOT 4, których minimalna temperatura wrzenia to 230 st. C i sprawdzają się również przy większych obciążeniach. Natomiast płyny DOT 5 to zaawansowane preparaty przeznaczone głównie do pojazdów sportowych, gdyż radą sobie z największymi obciążeniami, a ich temperatura wrzenia to minimum 260 st. C.
Poza płynami z kategorii DOT 5, wszystkie pozostałe wykazują właściwości higroskopijne, co oznacza pochłanianie wody z otoczenia. W efekcie dochodzi do rozcieńczania płynu hamulcowego, co pozbawia go pierwotnych właściwości i spadku temperatury wrzenia. Niestety nie da się tego uniknąć, dlatego konieczna jest regularna wymiana płynu hamulcowego. Zaleca się, aby wykonywać ją co najmniej co 60 tys. kilometrów, jednak wielu specjalistów wskazuje, iż wskazane jest to nawet nieco szybciej.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.