- Średnica cylindra [mm]: 22,2
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: M10x1
- Otwór o śr[mm]: 22,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 61315X |
ATE | 010422 |
ATE | 010695 |
ATE | 24.2122-1703.3 |
ATE | 24.2122-1741.3 |
BENDIX | 132448B |
BENDIX | 132966B |
BOSCH | 0 204 123 188 |
BOSCH | 0 204 123 519 |
BOSCH | 123188Z |
BOSCH | F026003188 |
CAR | 5173 |
CIFAM | 202-228 |
CITRO | 4601.E3 |
DELPHI | LM21009 |
FAG | H229000.8.1 |
FAG | H22987.0.1 |
FEBI | 18316 |
FIAT | 9567211580 |
FTE | H22987.0.1 |
INBRA | MCY5173 |
LPR | 1890 |
METELLI | 05-0228 |
PEUGE | 4601.96 |
PEUGE | 4601.E3 |
PEUGE | 4601.J9 |
TRW | PMH425 |
TRW | PMH690 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa hamulcowa to jeden z najważniejszych elementów układu hamowania. Jej najważniejszym zadaniem jest tłoczenie płynu hamulcowego pod odpowiednim ciśnieniem. Sprawna pompa hamulcowa jest niezbędna, aby proces hamowania przebiegał prawidłowo.
Konstrukcja pompy hamulcowej jest dosyć prosta. Urządzenie posiada korpus wraz z tłokiem, który bezpośrednio odpowiada za podwyższanie ciśnienia płynu. Wprawienie w ruch tłoka jest możliwe dzięki sprężynie dociskowej. Pompa hamulcowa to urządzenie hydrauliczne, zatem szczelność w przypadku tego elementu jest kwestią kluczową. Tym samym nieodłącznym wyposażeniem każdej pompy hamulcowej są pierścienie uszczelniające. Do korpusu pompy przymocowany jest zbiornik płynu hamulcowego. Jego zadaniem jest dostarczanie płynu do pompy w celu wtłoczenia go do hamulców. Ponadto, służy on również magazynowaniu nadmiaru płynu hamulcowego.
Pompa hamulcowa jest połączona z pedałem hamulca za pomocą dźwigni. Wciśnięcie pedału powoduje ruch tłoka w pompie, czego konsekwencją jest dostarczenie płynu hamulcowego do zacisku. Ważne jest odpowiednie ciśnienie płynu, umożliwiające wprawienie w ruch zacisku, który dociska klocki hamulcowe do tarcz. W ten sposób dochodzi do wyhamowania ruchu koła.
Niesprawność pompy hamulcowej najczęściej jest wywołana nieszczelnością urządzenia. Jeśli dojdzie do wycieku, niemożliwe staje się utrzymanie właściwego ciśnienia płynu hamulcowego. Ponadto, może wystąpić niedobór płynu hamulcowego lub też przeciwnie, jego nadmiar w zbiorniku. Jeżeli płyn hamulcowy nie jest tłoczony pod odpowiednim ciśnieniem, na tablicy rozdzielczej zapala się odpowiednia lampka kontrolna.
Protechnic to stosunkowo młoda firma działająca w branży motoryzacyjnej od 2004 roku. Pomimo krótkiej historii, przedsiębiorstwo zdążyło już zdobyć wysoką pozycję na rynku. Dystrybutor części samochodowych Protechnic to firma w stu procentach polska. Jednak od dłuższego czasu działalność dystrybutora wykracza poza granice kraju. Ofertę firmy stanowią rozmaite części samochodowe, wśród których najwięcej znaleźć można elementów układu hamulcowego. Wysoko cenione przez fachowców są klocki i tarcze hamulcowe Protechnic. Jednak dzisiaj asortyment firmy jest o wiele bogatszy. Można w nim znaleźć m.in. części zawieszenia, takie jak przeguby czy półosie. Auto części Protechnic to również części układu sprzęgła, pióra wycieraczek czy pompy wody.
Firma Protechnic oferuje wysokiej jakości części samochodowe w przystępnej cenie. Dobry stosunek ceny do jakości to główny czynnik odpowiedzialny za sukces firmy Protechnic. Dystrybutor współpracuje z licznymi producentami części samochodowych, starannie ich dobierając. Dzięki ostrożności w doborze partnerów oraz kontroli importowanych produktów, firma Protechnic oferuje części cechujące się niezawodnością.