- Otwór - śr. 1 [mm]: 23,81
- Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 4
- System hamulcowy: BENDIX
- Materiał: Żeliwo
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 61926X |
ATE | 24.2123-1724.3 |
ATE | 24212317243 |
BENDIX | 131983B |
BOSCH | 0 204 123 136 |
BOSCH | 0 204 123 158 |
BOSCH | 204123136 |
BOSCH | 204123158 |
BOSCH | F 026 003 136 |
BOSCH | F026003136 |
BREMBO | M 24 034 |
BREMBO | M24034 |
DELPHI | LM23906 |
FERODO | FHM692 |
FORD | 6754692 |
FORD | 7034902 |
FORD | 92VB2004AA |
FORD | 94VB2140AB |
FRITECH | PF043 |
FTE | H23965.0.1 |
FTE | H2396501 |
FTE | H23995.0.1 |
FTE | H2399501 |
LPR | 1545 |
LUCAS_ELEC | 4007117 |
LUCAS_ELEC | 4007528 |
METELLI | 05-0270 |
METELLI | 50270 |
MGA | MC2473 |
QUINTON HA | HF23035 |
ROADHOUS | 1023.01 |
ROADHOUS | 102301 |
TRUSTING | PF043 |
TRW | PMK117 |
TRW | PMK528 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa hamulcowa to jeden z najważniejszych elementów układu hamowania. Jej najważniejszym zadaniem jest tłoczenie płynu hamulcowego pod odpowiednim ciśnieniem. Sprawna pompa hamulcowa jest niezbędna, aby proces hamowania przebiegał prawidłowo.
Konstrukcja pompy hamulcowej jest dosyć prosta. Urządzenie posiada korpus wraz z tłokiem, który bezpośrednio odpowiada za podwyższanie ciśnienia płynu. Wprawienie w ruch tłoka jest możliwe dzięki sprężynie dociskowej. Pompa hamulcowa to urządzenie hydrauliczne, zatem szczelność w przypadku tego elementu jest kwestią kluczową. Tym samym nieodłącznym wyposażeniem każdej pompy hamulcowej są pierścienie uszczelniające. Do korpusu pompy przymocowany jest zbiornik płynu hamulcowego. Jego zadaniem jest dostarczanie płynu do pompy w celu wtłoczenia go do hamulców. Ponadto, służy on również magazynowaniu nadmiaru płynu hamulcowego.
Pompa hamulcowa jest połączona z pedałem hamulca za pomocą dźwigni. Wciśnięcie pedału powoduje ruch tłoka w pompie, czego konsekwencją jest dostarczenie płynu hamulcowego do zacisku. Ważne jest odpowiednie ciśnienie płynu, umożliwiające wprawienie w ruch zacisku, który dociska klocki hamulcowe do tarcz. W ten sposób dochodzi do wyhamowania ruchu koła.
Niesprawność pompy hamulcowej najczęściej jest wywołana nieszczelnością urządzenia. Jeśli dojdzie do wycieku, niemożliwe staje się utrzymanie właściwego ciśnienia płynu hamulcowego. Ponadto, może wystąpić niedobór płynu hamulcowego lub też przeciwnie, jego nadmiar w zbiorniku. Jeżeli płyn hamulcowy nie jest tłoczony pod odpowiednim ciśnieniem, na tablicy rozdzielczej zapala się odpowiednia lampka kontrolna.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.