Dodaj opinię
(15.10.2022)
Opinia wystawiona dla Pompa wody ASHIKA 35-01-173
(09.08.2017)
Opinia wystawiona dla Pompa wody ASHIKA 35-04-424
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 11301 |
AKRON-MALÒ | 130015 |
ALFA | 4714636 |
ALFA | 4754850 |
ALFA | 4764761 |
ALFA | 7303009 |
APXENERGY | X208000 |
BGA | CP22609 |
BGA | CP2874 |
BUGATTI | PA0021 |
CAR | 330800 |
DELPHI | WP1066 |
DOLZ | S151 |
FEBI | 15387 |
FIRST LINE | FWP1353 |
FRECCIA | WP0211 |
GK | 985913 |
GP | PA074R |
GRAF | PA178 |
HEPU | P913 |
INA | 538042610 |
IVECO | 4714636 |
IVECO | 4754850 |
IVECO | 4764761 |
JAPANPAR | PQ-0223 |
JAPKO | 350223 |
LPR | WP0701 |
MAG | 350981334000 |
MAPCO | 21107 |
METELLI | 24-0178 |
MEYLE | 2330303009 |
OPENPARTS | WAP801600 |
QUINTON HA | QCP2500 |
RENAULT T | 50 01 001 274 |
RENAULT T | 77 01 462 808 |
RENAULT T | 77 01 468 342 |
RUV | 65828 |
SALER | PA356 |
SASIC | 4001239 |
SEAT | 4714636 |
SEAT | 4754850 |
SEAT | 4764761 |
SEAT | 7303009 |
SKF | VKPC82630 |
SWAG | 79150002 |
SWAG | 79150005 |
THERMOTEC | D1R000TT |
TRISCAN | 860010935 |
TRW | FP7091 |
UNI | GWP908 |
VALEO | 506106 |
VAUXH | 4404088 |
VAUXH | 50 01 001 274 |
VAUXH | 77 01 462 808 |
VAUXH | 77 01 468 342 |
VEMA | 4444919 |
IVECO
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Ashika to marka części samochodowych należąca do koncernu motoryzacyjnego Japanparts. Na rynku części zamiennych firma obecna jest od 1989 roku i plasuje się w gronie liderów sektora importu i dystrybucji części, kompatybilnych z wieloma popularnymi samochodami osobowymi produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej. Części Ashika można znaleźć głównie na rynku wtórnym, ale korzystają z nich także producenci aut podczas wyposażenia fabrycznego poszczególnych modeli samochodów.
Zakres części samochodowych dostarczanych przez firmę Ashika obejmuje sektory mechaniczne, elektryczne i silnikowe. Asortyment części ASHIKA jest jednak stale aktualizowany i rozbudowywany.
Dzięki dużym możliwościom technologicznym, imponującym zdolnościom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom, firma ASHIKA dostarcza pełny pakiet części samochodowych o najlepszych właściwościach technicznych. Ich trwałość, wydajność i niezawodność zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas prowadzenia samochodu.