- Tryb pracy: Mechaniczne
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
- Materiał wirnika pompy wody: Metal
- Ilość zębów: 23
Dodaj opinię
(01.11.2015)
Opinia wystawiona dla Pompa wody MASTER-SPORT GERMANY 512-WP-PCS-MS
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 1588 |
AIRTEX | 1703 |
AKRON-MALÒ | 130298 |
AQUAPLUS | 857610 |
AUDI | 06B 121 011 |
AUDI | 06B 121 011 A |
AUDI | 06B 121 011 B |
AUDI | 06B 121 011 C |
AUDI | 06B 121 011 E |
AUDI | 06B 121 011 H |
AUDI | 06B 121 011 L |
AUDI | 06B 121 011 M |
AUDI | 06B 121 011 N |
AUDI | 06B 121 011 Q |
BERTOLOTTI | WFP7018 |
BGA | CP3176 |
BUGATTI | PA5112 |
CAR | 332699 |
CIFAM | 824-904 |
DAYCO | DP029 |
DELPHI | WP1865 |
DELPHI | WP2414 |
DOLZ | A198 |
FEBI | 18128 |
FEBI | 24358 |
FIRST LINE | FWP1763 |
FIRST LINE | FWP2029 |
GATES | WP0031 |
GEBA | 11040 |
GERI | 316090 |
GK | 980260 |
GK | K980260A |
GRAF | PA904 |
HELLA INDI | 8MP376800041 |
HELLA | 8MP376800041 |
HEPU | P572 |
IDROMEC | PA31024 |
INA | 538008810 |
KAGER | 330328 |
KAGER | 330682 |
KLOTZ | W10049 |
KWP | 10904 |
LPR | WP0256 |
MAG | 350981702000 |
MAG | 352316171171 |
MAPCO | 21815 |
MAPCO | 21836 |
METELLI | 24-0904 |
MEYLE | 1130120033 |
MEYLE | 1130120052 |
NK | 10847005 |
NK | 10847046 |
OPENPARTS | WAP823900 |
OPENPARTS | WAP840600 |
OPTI | WP1068 |
OPTIMAL | AQ1064 |
OPTIMAL | AQ1077 |
QUINTON HA | QCP3298 |
QUINTON HA | QCP3592 |
QUINTON HA | QCP4145 |
RHIAG | WP1270A |
RHIAG | WP866 |
RHIAG | WP866A |
RUV | 65416 |
SALER | PA1270 |
SALER | PA1270A |
SALER | PA866 |
SALER | PA866A |
SEAT | 06B 121 011 |
SEAT | 06B 121 011 A |
SEAT | 06B 121 011 B |
SEAT | 06B 121 011 C |
SEAT | 06B 121 011 E |
SEAT | 06B 121 011 H |
SEAT | 06B 121 011 L |
SEAT | 06B 121 011 M |
SEAT | 06B 121 011 N |
SEAT | 06B 121 011 Q |
SIL | PA1270 |
SKF | VKPC81220 |
SKODA | 06B 121 011 |
SKODA | 06B 121 011 A |
SKODA | 06B 121 011 B |
SKODA | 06B 121 011 C |
SKODA | 06B 121 011 E |
SKODA | 06B 121 011 H |
SKODA | 06B 121 011 L |
SKODA | 06B 121 011 M |
SKODA | 06B 121 011 N |
SKODA | 06B 121 011 Q |
STARLINE | VPSK123 |
SWAG | 30150015 |
SWAG | 30924358 |
TEMOT | 853415 |
TEMOT | 857610 |
THERMOTEC | D1B020TT |
THERMOTEC | D1W028TT |
THERMOTEC | D1W040TT |
TOPRAN | 108263 |
TRISCAN | 860029043 |
TRW | FP7018 |
UNI | GWP1169 |
UNI | GWP2752 |
VAG | 06B 121 011 EX |
VAG | 06B 121 011 HX |
VAG | 06B 121 011 L |
VAG | 06B 121 011 LX |
VAG | 06B 121 011 MX |
VAG | 06B 121 011 N |
VAG | 06B 121 011 NX |
VAG | 06B 121 011 Q |
VAG | 06B 121 011 QX |
VAICO | V1050011 |
VALEO | 506583 |
VW | 06B 121 011 |
VW | 06B 121 011 A |
VW | 06B 121 011 B |
VW | 06B 121 011 C |
VW | 06B 121 011 E |
VW | 06B 121 011 H |
VW | 06B 121 011 L |
VW | 06B 121 011 M |
VW | 06B 121 011 N |
VW | 06B 121 011 Q |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Master-sport Automobiltechnik to marka słusznie kojarzona z samochodami sportowymi, jednak bogata oferta firmy obejmuje również części samochodowe do aut osobowych. Główną linię produkcyjną firmy Master-sport tworzą filtry samochodowe, głównie filtry paliwa i oleju. Firma nie tylko produkuje i dystrybuuje, ale również projektuje układy filtracyjne. Innowacyjne systemy oczyszczania powietrza wyróżniają produkty Master-sport na tle konkurencji. Filtry kabinowe ANTI-SMOG/STOP MICROB zaliczają się do ścisłej czołówki filtrów kabinowych, zapewniając niezwykle efektywne oczyszczanie powietrza ze smogu miejskiego.
Ważną odnogę działalności producenta części samochodowych Master-spot stanowi produkcja wahaczy. Części te charakteryzuje przystosowanie do pracy nawet w najtrudniejszych warunkach, w tym podczas gwałtownej jazdy po nierównym terenie i zróżnicowanej nawierzchni. Ponadto, w ofercie firmy Master-sport znajdują się również inne części układu zawieszenia – amortyzatory i sprężyny, elementy układu kierowniczego oraz klocki i tarcze hamulcowe. Rozbudowywana jest także oferta akumulatorów, części układu napędowego oraz płynów eksploatacyjnych.
Firma stale dąży do doskonalenia swoich produktów, pracując we własnych centrach badawczych oraz współpracując z najlepszymi laboratoriami na świecie. Master-Sport to firma o globalnym zasięgu, która od lat dostarcza części do pierwszego montażu takim producentom, jak Renault, Dacia, Skoda czy Łada. Ponadto, części zamienne Master-sort są ogólnodostępne na rynku wtórnym.