- Numer seryjny: CPW-VW-003
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 1138 |
AIRTEX | AW9297 |
AIRTEX | WP-9075 |
AUDI | 052.121.004 |
AUDI | 052.121.004V |
AUDI | 052.121.004X |
AUDI | 052.121.005 |
AUDI | 052.121.005A |
AUDI | 052.121.005AX |
AUDI | 052.121.019 |
BOSCH | 1 987 949 701 |
BOSCH | 1987949701 |
BUGATTI | PA-0313 |
CECAUTO | 251138 |
CECAUTO | 2511380 |
DELPHI | WP1093 |
DOLZ | A-159 |
FEBI | 03521 |
FEBI | 3521 |
FIRST LINE | FWP 1105 |
GK | 980142 |
GMB | GWVW-05A |
HEPU | P515 |
KWP | 10148 |
MAG | 81520 |
METELLI | PA-148 |
QUINTON HA | QCP-0986 |
RUV | 65420 |
SALER | PA-278P |
SKF | VKPC 81200 |
TREVI | TP248 |
VALEO | 506013 |
VW | 052.121.004 |
VW | 052.121.004V |
VW | 052.121.004X |
VW | 052.121.005 |
VW | 052.121.005A |
VW | 052.121.005AX |
VW | 052.121.019 |
AUDI
|
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
TOYOTA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
NTY to rozwijająca się japońska marka części samochodowych. Firma działa na rynku stosunkowo krótko, jednak zdążyła już zyskać spore grono odbiorców, głównie za sprawą niespotykanie niskich cen. Części NTY to produkty ekonomiczne, stanowiące dobry wybór dla każdego, kto szuka oszczędności.
Oferta NTY jest bardzo bogata. Obecnie lista pozycji w katalogu dobija już do 40 000. Części samochodowe NTY to elementy w zasadzie z wszystkich kategorii. Klient znajdzie tutaj liczne łożyska i piasty. To części NTY cieszące się zdecydowanie najlepszymi opiniami. Ponadto dostępne są hamulce NTY, w tym pełne zestawy, jak i pojedyncze części. Producent oferuje również liczne części zawieszenia, układu kierowniczego czy elektroniki samochodowej. Obszerną kategorię stanowią również cewki i świece zapłonowe. Auto części NTY to podzespoły przede wszystkim do aut produkcji azjatyckiej, jednak w asortymencie są dostępne również elementy do samochodów europejskich, a nawet amerykańskich.
Części NTY to elementy średniej jakości. Niemniej podzespoły działają względnie efektywnie i długotrwale, biorąc pod uwagę niską cenę produktów. Największe atuty producenta to właśnie niski koszt części oraz ich ogromny wybór. Nie mogąc znaleźć jakieś części samochodowej, warto zaglądnąć do katalogu NTY.