- Lokalizacja w aucie: Od pokrywy głowicy silnika do glowicy silnika
- Długość [mm]: 36,5
- Średnica wewnętrzna [mm]: 7,0
- Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
- Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AE | VAG96041 |
AE | VAG96041B |
BGA | VG3593 |
FEBI | 10667 |
FRECCIA | G3593 |
IPSA | VG062900 |
METELLI | 01-2470 |
TOPRAN | 100711 |
TRW ENGINE | 81-33103 |
VAG | 037103419B |
WILMINK | WG1174739 |
WILMINK | WG1429419 |
WILMINK | WG1434915 |
WILMINK | WG1492181 |
AUDI
|
FORD
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Prowadnica zaworu to jeden z niedocenianych elementów silnika. Ta stosunkowo niewielka metalowa część pełni ważne funkcje, a jej uszkodzenie może mieć fatalne konsekwencje. Miejscem montażu prowadnicy jest zawór, a jej głównym zadaniem jego prowadzenie.
Standardowo prowadnica wykonana jest z metalu. Często wykorzystuje się żeliwo, jako materiał wyjątkowo wytrzymały. Stosuje się również rozmaite dodatki, aby wzmocnić konstrukcję. Najprostsze prowadnice zaworu o przeciętnej wytrzymałości wykonuje się z żeliwa szarego o perlitycznej strukturze, bez dodatków. W celu wzmocnienia materiału dodawany jest fosfor, a w najtrwalszych częściach znajdziemy również domieszkę chromu. Silna struktura prowadnicy zaworu jest niezwykle istotna, gdyż poza głównym zadaniem polegającym na prowadzeniu zaworu, element ten pełni również inne funkcje.
Sprawna, nieuszkodzona prowadnica chroni zawór poprzez przyjmowanie sił bocznych. Ponadto, częściowo odprowadza ciepło z zaworu do cylindrów. Warto kontrolować stan prowadnicy, gdyż jej uszkodzenie może spowodować większe spustoszenie. Za każdym razem, gdy wymieniane są zawory, warto sprawdzić, czy przypadkiem ich zużycie nie jest spowodowane pogarszającym się stanem prowadnicy.
Wymieniając prowadnicę wraz z zaworem, nie należy zapominać o uszczelkach. Te gumowe lub gumowo-metalowe elementy zapewniają szczelność poszczególnych części. Ubytki i pęknięcia mogą spowodować wyciek, a tym samym upośledzenie pracy całego układu. Warto zadbać o takie detale jak sprawne uszczelki, aby uniknąć większych kłopotów.
FAI Auto Parts to brytyjska firma motoryzacyjna, oferująca części samochodowe z wszystkich głównych linii produkcyjnych. W ofercie FAI – Flexatherm Automotive International – znajdują się m.in. wałki rozrządu i głowice cylindrów, które pojawiają się w katalogach niemal od początku działalności przedsiębiorstwa. Jednak dzisiaj firma ma o wiele więcej propozycji. Poza wałkiem rozrządu i głowicą, FAI posiada również inne elementy silnika, jego mechanizmów napędzających i osprzętu. Warto wymienić wydajne pompy oleju, łańcuchy i paski rozrządu czy kolektory. Dużą liczbę referencji stanowią również uszczelki silnikowe.
Części samochodowe FAI to również elementy układu zawieszenia, takie jak sworznie, wahacze tuleje czy stabilizatory. Ponadto, wśród ponad 40 tysięcy referencji znajdują się także części układu kierowniczego, sprzęgła, układu wydechowego i wiele więcej. Wszelkie części samochodowe FAI są poddawane testom jakości, aby do sprzedaży trafiały jedynie produkty, które zadowolą kierowców. Części od firmy FAI są doceniane nie tylko za jakość wykonania, ale także za długi czas bezawaryjnej eksploatacji. Jednocześnie w przypadku autoczęści FAI śmiało można mówić o korzystnej relacji ceny wobec jakości, gdyż produkty są oferowane w przystępnych cenach.
FAI Auto Parts to przedsiębiorstwo, które powstało w Wielkiej Brytanii początkiem lat 60. XX. wieku. Jego założycielem był kierowca wyścigowy Ian Walker. Początkowo firma zajmowała się głównie regeneracją silników w pojazdach wyścigowych, aby z czasem rozpocząć również sprzedaż części do jednostek napędowych. Później, oprócz części silnika do samochodów wyścigowych, zaczęły się pojawiać również elementy do aut osobowych, a następnie także inne autoczęści. Dzisiaj oferta firmy jest już kompleksowa.