- Napięcie robocze [V]: 12
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 171911261 |
AUDI | 171911261A |
AUDI | 171911261B |
AUDI | 171911261C |
AUDI | 171911261D |
AUDI | 171911261E |
AUDI | 443911261 |
AUDI | 443911261A |
AUDI | 867911261 |
AUDI | 893911261 |
AUDI | N0190971 |
AUDI | N0191002 |
AUTOMEGA | 309110261443 |
BORGW BERU | 0201010001 |
BORGW BERU | 0210010001 |
BORGW BERU | GR001 |
BOSCH | 0250201933 |
BOSCH | 0333402512 |
DELPHI | HDC104 |
ERA | 661137 |
FISPA | 28557 |
HBELPARTS | 75614036 |
HBELPARTS | I0899136 |
HBELPARTS | I0899188 |
HBELPARTS | I0899196 |
HELLA | 4RV008188171 |
HOFFER | 7285570 |
INTERMOTOR | 80529 |
INTERMOTOR | GPR7937 |
JPG | 1199206600 |
JPG | 911510001 |
LUCAS_ELEC | DSC04 |
LUCAS_ELEC | HDC104 |
MAHLE | 72473851 |
MAHLE | MGH46 |
MEATDORIA | 7285570 |
MEYLE | 1008300000 |
MONARK | 90290001 |
NAGARES | TPPSS712 |
OSSCA | 00848 |
SASIC | 9316004 |
SIDAT | 28557 |
STEYR | 71618502101 |
STRI | 899107 |
STRI | 899107000 |
STRI | 899136 |
STRI | 899175000 |
STRI | 899188000 |
TOPRAN | 103718 |
TTC | 0742058 |
VEMO | V15710016 |
VEMO | V15710021 |
VW | 171911261 |
VW | 171911261A |
VW | 171911261B |
VW | 171911261C |
VW | 171911261D |
VW | 171911261E |
VW | 321911261 |
VW | 443911261 |
VW | 443911261A |
VW | 68905061 |
VW | 867911261 |
VW | 893911261 |
WEHRL | 51233001 |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sterowniki i czujniki to niewielkie, lecz skomplikowane części, które kierują pracą nowoczesnego samochodu. Bez ich działań kontrolnych i reakcji na wyniki pomiarów, większość podzespołów nie byłaby w stanie poprawnie funkcjonować. Czujniki kontrolują m.in. temperaturę i ciśnienie cieczy oraz gazów w instalacjach samochodowych. Większość z nich połączona jest ze sterownikiem silnika. Sterowniki i czujniki współpracują w ten sposób, że pomiary są przekazywane do sterowników, aby te mogły odpowiednio zmodyfikować skład mieszanki powietrzno-paliwowej dostarczanej do komór spalania lub manipulować tempem wtrysku.
Im nowocześniejszy samochód, tym więcej w nim czujników. Podstawowe czujniki to między innymi te, które kontrolują pracę wałka rozrządu i wału korbowego. Dzięki nim sterownik silnika otrzymuje wskazówki, jak kierować tempem wtrysku, uwzględniając obroty tłoków. Chcąc uniknąć zwiększonego spalania, należy pilnować sprawności sondy lambda, która określa poziom zanieczyszczenia spalin. Za sprawą tych informacji sterowniki uzyskują niezbędne instrukcje, jak modyfikować mieszankę paliwowo-powietrzną.
Czujniki to nowoczesne urządzenia elektroniczne, które z jednej strony są konstrukcyjnie skomplikowane, z drugiej posiadają zabezpieczenia przed uszkodzeniami. Niemniej mogą one ulegać awariom, zwłaszcza jeśli są wyeksponowane na działanie czynników zagrażających. Przykładowo, pracująca w skrajnie wysokich temperaturach oraz wśród zanieczyszczeń, sonda lambda może w pewnym momencie odmówić posłuszeństwa. Podobnie sterowniki mogą ulegać uszkodzeniom, choćby wskutek przepalenia przewodów. Zwykle w takich przypadkach konieczna jest wymiana danego elementu.
Hitachi to koncern technologiczny z siedzibą w Tokio, który powstał w 1910 roku. W skład grupy wchodzi 141 spółek zatrudniających ponad 11 000 pracowników. W Polsce mieści się m.in. siedziba Hitachi Capital Polska, która specjalizuje się w wynajmie samochodów.
Grupa Hitachi działa w różnych sektorach światowej gospodarki, m.in.: IT, energetyka, budownictwo, czy motoryzacja. W przypadku tej ostatniej wielu właścicieli japońskich pojazdów takich, jak chociażby Mazda, Honda, Mitsubishi, czy Subaru w Hitachi znajduje części, które pasują do jego pojazdu.
Ten azjatycki koncern wynalazł m.in. struktury uszczelniające formy dla precyzyjnych czujników przepływu powietrza oraz technologię symulacji systemu xEV, która ceniona jest szczególnie w przypadku pojazdów elektrycznych za ciszę i kontrolę wibracji.
„Smart Brake”, falownik dla „hybryd”, „Showa Eera”…
Hitachi odpowiada także za opracowanie falowników przeznaczonych do pojazdów hybrydowych. Ich dziełem jest również system „Smart Brake”, który obejmuje cztery hamulce elektromechaniczne i oprogramowanie sterujące hamulcem oraz skoordynowana kontrola układu kierowniczego i zawieszenia.
Z kolei rozwiązaniem typowym dla motocykli jest technologia „Showa Eera”, która umożliwia elektroniczne sterowanie istniejącym konwencjonalnym amortyzatorem bez wpływu na jego podstawową wydajność.