10000+ produktów
iParts.pl to obecnie wiodący lider internetowej sprzedaży części zamiennych. Tylko u nas ponad dwa miliony auto części dostępnych od ręki. Oferujemy wyłącznie produkty renomowanych producentów by zapewnić wam gwarancję bezpieczeństwa i wysokiej jakości. Sklep motoryzacyjny iParts.pl to zespół młodych i kreatywnych ludzi, posiadających duże doświadczenie w imporcie i dystrybucji części samochodowych. Asortyment kompatybilny z większością modeli samochodów poruszających się po polskich drogach. W iParts.pl dokonasz bezpiecznych zakupów bez żadnego ryzyka, z możliwością darmowej wysyłki. Zapraszamy!
Układ zapłonowy odpowiada za prawidłowe zainicjowanie procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach silnika w chwili odpowiadającej określonemu położeniu tłoka w danym cylindrze. Optymalny moment zapłonu zależy od wielu parametrów pracy silnika. Zadaniem układu zapłonowego jest także sterowanie momentem wystąpienia iskry na świecy zapłonowej.
Klasyczny układ zapłonowy jest układem elektryczno-mechanicznym zwykle zasilanym z akumulatora. Napięcie na stykach akumulatora podnoszone jest do kilku tysięcy woltów w cewce wysokiego napięcia. Pomiędzy akumulatorem i cewką zamontowany jest przerywacz obwodu niskiego napięcia. Wysokie napięcie w silniku wielocylindrowym rozdzielane jest do poszczególnych świec zapłonowych przez rozdzielacz zapłonu, który jest sterowany przez wał silnika tak, by moment zapłonu w poszczególnych cylindrach był zsynchronizowany
z cyklami pracy poszczególnych tłoków.
Obecnie miejsce klasycznego układu zapłonowego zajął elektroniczny układ tranzystorowy – znacznie bardziej precyzyjny i niezawodny. Tranzystor mocy pełni funkcję przerywacza zapłonu, dzięki czemu możliwe było również wyeliminowanie kondensatora co poprawiło charakterystykę wyładowania iskrowego. Natężenie prądu płynącego przez cewkę jest stabilizowane, co zapewnia stałą energię iskry, także podczas uruchamiania silnika w niskich temperaturach przy rozładowanym akumulatorze. Zastosowanie bezstykowego czujnika sterującego układem zapłonowym, nie wymagającym obsługi, umożliwiło precyzyjne sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu w zależności od wielu parametrów pracy silnika, przez co możliwe jest osiągnięcie mniejszego zużycia paliwa i większej czystości spalin. W momencie pojawienia się wtryskowych układów zasilania funkcję sterowania przejął układ sterujący.
Bez iskry nie byłoby mowy o zapłonie mieszanki paliwowej wewnątrz silnika benzynowego, a tym samym nie mógłby się on stać źródłem napędu dla auta. Dla procesu tworzenia iskry kluczowe znaczenie mają przewody zapłonowe i świece. Liczy się jednak nie tylko ich obecność, ale także i stan. Nie zapominajcie o tym!
czytaj więcej >Problemy z rozruchem diesla? To może być wina świec żarowych, ale równie dobrze usterka przekaźnika. Bez sprawnego przekaźnika świece żarowe nie będą działały prawidłowo, a kierowca odczuje to jako szereg rozmaitych objawów. Jakich dokładnie? Co należy zrobić z takim uszkodzonym przekaźnikiem?
czytaj więcej >Świece zapłonowe oraz świece żarowe należą do grupy podstawowych samochodowych części eksploatacyjnych, które zużywają się w sposób naturalny na skutek zwykłego korzystania z auta. Na szczęście jednak oba typy świec w normalnych warunkach odznaczają się całkiem sporą żywotnością i nie musimy wymieniać ich zbyt często. A ile przyszłoby nam za taką wymianę zapłacić obecnie u mechanika? Jakie są ceny tego typu usług w warsztatach samochodowych w Polsce?
czytaj więcej >Jednym ze zjawisk kojarzonych często z jazdą na LPG jest szarpanie silnika. Niektórzy kierowcy traktują to jako zwykłą niedogodność – cenę, jaką muszą płacić w zamian za używanie taniego paliwa. Czy słusznie? Co może być faktyczną przyczyną szarpania silnika na gazie?
czytaj więcej >