9 produktów
Świece żarowe to domena samochodów z silnikiem Diesla. Początkowo były one odpowiedzialne wyłącznie za podgrzanie komory spalania do temperatury, która umożliwi samoczynny zapłon mieszanki i tym samym rozruch silnika. Dziś świece żarowe spełniają znacznie więcej funkcji, a jednym w ważniejszych elementów odpowiedzialnych za ich prawidłową pracę jest moduł sterujący świec żarowych.
Przez lata świece żarowe przeszły istotną metamorfozę od prostych spiral grzejnych rozgrzewających się do ok. 850–900 stopni Celsjusza po 4–5 sekundach (znajdowały się w komorach wstępnych starszych silników), po osłonięte izolacją spiralki umieszczone bezpośrednio w komorze spalania silnika z wtryskiem bezpośrednim. Współczesne świece są często zintegrowane z czujnikami ciśnienia i osiągają temperaturę dochodzącą niekiedy do 1350 stopni Celsjusza w ciągu 2–3 sekund.
Dzisiejsza świeca żarowa ma wiele wspólnego ze świecą zapłonową. Różnica tkwi na jej końcu, gdzie znajduje się spiralka izolowana ceramiką lub osłoną metalową, najczęściej w postaci palca. Prąd jest przekazywany na spiralę za pomocą elektrody centralnej, znajdującej się w korpusie świecy i połączonej jednym przewodem z instalacją elektryczną.
Moduł świec żarowych to kluczowy element w procesie prawidłowego rozruchu zimnego silnika. Moduł posiada mikrosterownik, który określa takie parametry, jak długość, natężenie i czas podawania prądu do świecy żarowej. Zaawansowana technologia zastosowana w module sterującym w połączeniu ze świecami żarowymi pozwala na uzyskanie efektywnego procesu zapłonu, znacząco go przyspieszając, zwłaszcza w niskich temperaturach.
Sterownik świec żarowych to urządzenie, które monitoruje oraz zarządza pracą świec w samochodzie. Sterownik załącza się zazwyczaj po przekręceniu stacyjki i uruchomieniu zapłonu, a czas jego włączenia jest zależny od czujników temperatury i przez nie jest również sterowany. Przekaźnik świec żarowych montowany jest wyłącznie w samochodach z zapłonem samoczynnym, dlatego że świece potrzebują odpowiedniej temperatury w komorze spalania, aby mógł nastąpić samozapłon dostarczonego paliwa.
Dzięki danym dostarczanym przez umieszczony w silniku czujnik temperatury, moduł sterujący świec żarowych decyduje o czasie trwania podgrzewania świec żarowych. Proces podgrzewania sygnalizowany jest lampką kontrolną na desce rozdzielczej. W najnowszych systemach sterowanie oraz kontrola świec żarowych odbywa się za pomocą kontaktronów, które w razie uszkodzenia świecy, otwierają się na skutek zaniku pola magnetycznego cewki.
Do najczęstszych przyczyn awarii sterowników świec żarowych należą, bez wątpienia:
O tym, że moduł świec żarowych jest uszkodzony, możemy się zorientować sami. Gdy włączony jest zapłon i powinno odbywać się podgrzewanie świec, lampka kontrolna nie sygnalizuje tego lub sygnalizuje to za długo, wówczas z dużym prawdopodobieństwem można zakładać, że sterownik uległ awarii. Inne symptomy usterki, to:
W sklepie iparts.pl znajdziesz najwyższej jakości sterowniki świec żarowych w najlepszej rynkowej cenie. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.
Zapraszamy do iParts.pl po przekaźnik świec żarowych od renomowanych producentów części samochodowych.