- Ograniczenia producenta: BOSCH
- Kształt obudowy wtyczki: Kształt D
- Napięcie [V]: 12
- Długość [mm]: 182
- Szerokość [mm]: 165
- Wysokość [mm]: 125
- Ciężar [kg]: 0,32
- Ilość biegunów: 5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACI AVESA | ACI-0281002216 |
ACI AVESA | ACI0281002216 |
ACI AVESA | IC-0.281.002.216 |
ACI AVESA | IC0281002216 |
ASAM | 74202 |
AUDI | 028906461 |
AUDI | 28906461 |
AUTLOG | LM1009 |
AUTOMEGA | 140008410 |
BOSCH | 0 281 002 216 |
BOSCH | 0 986 284 001 |
BOSCH | 281002216 |
BOSCH | 986284001 |
BREMI | 30015 |
DELPHI | AF10083-12B1 |
DELPHI | AF1008312B1 |
DELPHI | AF10267-12B1 |
DELPHI | AF1026712B1 |
EPS | 1.991.192 |
EPS | 1991192 |
ERA | 558054 |
ERA | 558054A |
FACET | 10.1192 |
FACET | 101192 |
FACET | 491 192 |
FACET | 491192 |
FEBI | 19380 |
FEBI | 28603 |
FUELPARTS | MAFS003 |
FUELPARTS | MAFS003-M |
FUELPARTS | MAFS003M |
HC-CARGO | 181936 |
HELLA | 8ET 009 142-861 |
HELLA | 8ET009142861 |
HITACHI AU | 138350 |
HITACHI AU | 138950 |
HITACHI AU | 2508950 |
INTERMOTOR | 19801-M |
INTERMOTOR | 19801M |
JPG | 1193900100 |
KAWE | 8812 29054 |
KAWE | 881229054 |
KLAXCAR | 51001z |
KW | 491 192 |
KW | 491192 |
LUCAS | FDM652 |
LUCAS_ELEC | FDM652 |
MAG | 213719612010 |
MAG | 213719612019 |
MAG | 213719740010 |
MAG | 359000600240 |
MAPCO | 42801 |
MEATDORIA | 86010 |
MEATDORIA | 86010/1 |
MEATDORIA | 860101 |
MEATDORIA | 86010E |
METZGER | 0890268 |
METZGER | 0891073 |
METZGER | 890268 |
METZGER | 891073 |
MOBILETRON | MA-B009 |
MOBILETRON | MAB009 |
MOTAQUIP | LVMA164 |
NGK | 90376 |
PATRON | PFA10010 |
PIERBURG | 7.22684.08.0 |
PIERBURG | 722684080 |
QUINTON HA | QM1085 |
QUINTON HA | QM637 |
QUINTON HA | QM641 |
SEAT | 028906461 |
SEAT | 28906461 |
SIDAT | 38.637 |
SIDAT | 38.637A2 |
SIDAT | 38637 |
SIDAT | 38637A2 |
SKODA | 028906461 |
SKODA | 28906461 |
STANDARD | 19801-M |
STANDARD | 19801M |
STANDARD | EAM102-M |
STANDARD | EAM102M |
STANDARD | LMF227 |
STANDARD | MAFS003 |
STANDARD | MAFS003-M |
STANDARD | MAFS003M |
SWAG | 30 91 9380 |
SWAG | 30 92 8603 |
SWAG | 30919380 |
SWAG | 30928603 |
TOPRAN | 108 719 |
TOPRAN | 108719 |
TRISCAN | 8812 29054 |
TRISCAN | 881229054 |
VDO | A2C59513540 |
VEMO | V10-72-0959 |
VEMO | V10720959 |
VW | 028906461 |
VW | 28906461 |
WAI | MAF10267T |
AUDI
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przepływomierz masowy powietrza to jeden z istotnych elementów pomiarowych, mieszczących się w silniku. Przypomina niewielką puszkę z sitkiem, przez co pozornie może się wydawać mało istotną częścią. Zadanie przepływomierza masowego powietrza jest jednak bardzo ważne, gdyż jest nim pomiar ilości powietrza wtłaczanego do silnika. W ten sposób określane są proporcje paliwa i tlenu w komorze, które są zmienne w czasie, zależąc choćby od ciśnienia, czy też zmian temperatury. Niewłaściwe proporcje, których wartości przekraczają przyjęte normy, są sygnałem zagrożenia, wymagającym interwencji.
Niewłaściwa praca przepływomierza masowego powietrza niesie za sobą duże zagrożenie, gdyż powstaje ryzyko że proporcje paliwa i powietrza w komorach silnika są niewłaściwe. W takiej sytuacji jednostka napędowa przestaje pracować prawidłowo oraz staje się szczególnie narażona na uszkodzenia. Najczęściej występującym problemem jest zanieczyszczenie przepływomierza. Gromadzący się kurz, pył czy piasek mogą stworzyć zator, przez który urządzenie nie będzie w stanie dokonywać trafnych pomiarów. Zdarzają się również uszkodzenia mechaniczne, choć te nie należą do zbyt częstych. Jak w przypadku każdego elementu metalowego, trzeba również uważać na korozję. Awaria przepływomierza masowego powietrza może także dotyczyć elektryki. Problem ze stykiem złączy to najpowszechniejszy problem tego rodzaju.
Wymiany przepływomierza należy dokonywać tak często, jak wskazuje producent oraz zawsze wtedy, gdy wymaga tego jego nie najlepszy stan techniczny. Średnia żywotność przepływomierzy to 100-120 tys. kilometrów, wskazane są jednak regularne przeglądy określające choćby to, czy urządzenie nie jest zbytnio zanieczyszczone.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.