- Szerokość [mm]: 25,5
- Średnica zewnętrzna [mm]: 60
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez łącznika
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 5751.30 |
CITRO | 96 230 012 |
DAYCO | APV2295 |
FEBI | 09791 |
FIAT | 9623001280 |
GATES | T38235 |
HUTCHINSON | T1008 |
INA | 534 0100 20 |
IPD | 10-0152 |
ITAL2 | 9623001280 |
LANCIA | 9623001280 |
PEUGE | 5751.30 |
PEUGE | 96 230 012 |
PSA | 5751.30 |
PSA | 96 230 012 |
QUINTON HA | QTA1021 |
RUV | 55925 |
SKF | VKM 33029 |
SNR | GA358.55 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Napinacz paska klinowego wielorowkowego BREDA LORETT TOA3292 | BREDA LORETT | Brak ceny |
Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego FLENNOR FA22918 | FLENNOR | Brak ceny |
Napinacz paska klinowego wielorowkowego AKRON-MALÒ 1570077 | AKRON-MALÒ | Brak ceny |
VEMA 65518035 | VEMA | Brak ceny |
Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego LUCAS LA0010 | LUCAS | Brak ceny |
Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego LUCAS LA0012 | LUCAS | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
Caffaro to stosunkowo nowa firma, ponieważ funkcjonuje ona dopiero od 2008 roku. Warto zaznaczyć, że jest to przedsiębiorstwo oparte w 100% na polskim kapitale. Również w Polsce mieszczą się główna siedziba firmy oraz fabryka części samochodowym. Asortyment producenta stanowią napinacze i rolki wykorzystywane w układach samochodowych. W głównej mierze są to rolki i napinacze układu napędowego. Części Caffaro powstają z samodzielnie wykonanych elementów, w hali produkcyjnej należącej do firmy. Przedsiębiorstwo działa bardzo kompleksowo, nadzorując produkcję od pierwszego do ostatniego etapu. Dzięki bogatemu wyposażeniu w sprzęt do obróbki metalu i innych materiałów producent jest niemal całkowicie niezależny od dostawców. Wyjątek stanowią łożyska pozyskiwane od firm zewnętrznych, najczęściej polskich. Caffaro to mocno wyspecjalizowana firma, oferująca części z niewielu kategorii produktowych. Wynika to z chęci dopracowania do perfekcji oferowanych produktów. Części samochodowe Caffaro cieszą się dużą popularnością wśród kierowców i fachowców. Ich wysoka jakość idzie w parze z relatywnie niskimi cenami. Wynikają one z ograniczenia kosztów dystrybucji dzięki zlokalizowaniu fabryki na terenie Polski.