- Średnica [mm]: 80,00
- Szerokość [mm]: 21,00
Dodaj opinię
(23.11.2021)
Opinia wystawiona dla Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego INA 531 0788 10
(23.11.2021)
Opinia wystawiona dla Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego INA 531 0790 10
(13.08.2013)
Opinia wystawiona dla Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego INA 531 0116 10
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 641487 |
BMW | 1 726 699 |
BMW | 1 748 321 |
BMW | 11 28 2 245 087 |
BMW | 11 31 1 726 699 |
BMW | 11282245087 |
BMW | 11311726699 |
BMW | 1726699 |
BMW | 1748321 |
BMW | 2 244 172 |
BMW | 2 244 173 |
BMW | 2 245 087 |
BMW | 2244172 |
BMW | 2244173 |
BMW | 2245087 |
BMW | 64 55 1 726 699 |
BMW | 64 55 1 748 321 |
BMW | 64 55 2 244 172 |
BMW | 64 55 2 244 173 |
BMW | 64551726699 |
BMW | 64551748321 |
BMW | 64552244172 |
BMW | 64552244173 |
CONTI | V85535 |
CONTINENTA | 49063 |
DAYCO | APV2010 |
FEBI | 01966 |
FEBI | 1966 |
GATES | 38070 |
GATES | T38070 |
GM | 90509750 |
GM | 90511911 |
GM | 90541734 |
INA | F-221076 |
INA | F-224518 |
INA | F-225764 |
INA | F-229515 |
INA | F221076 |
INA | F224518 |
INA | F225764 |
INA | F229515 |
IPD | 14-0482 |
IPD | 140482 |
KLOTZ | S482 |
LEMFO | 1042901 |
LEMFO | LF:10429 01:1 |
LORETT | TOA3021 |
MINI | 1 726 699 |
MINI | 1 748 321 |
MINI | 11 28 2 245 087 |
MINI | 11 31 1 726 699 |
MINI | 11282245087 |
MINI | 11311726699 |
MINI | 1726699 |
MINI | 1748321 |
MINI | 2 244 172 |
MINI | 2 244 173 |
MINI | 2 245 087 |
MINI | 2244172 |
MINI | 2244173 |
MINI | 2245087 |
MINI | 64 55 1 726 699 |
MINI | 64 55 1 748 321 |
MINI | 64 55 2 244 172 |
MINI | 64 55 2 244 173 |
MINI | 64551726699 |
MINI | 64551748321 |
MINI | 64552244172 |
MINI | 64552244173 |
MS MOTORS | 443 7545 |
OPEL | 18 54 422 |
OPEL | 18 54 433 |
OPEL | 18 54 436 |
OPEL | 1854422 |
OPEL | 1854433 |
OPEL | 1854436 |
QUINTON HA | QTA260 |
QUINTON HA | QTT260 |
QUINTON HA | QTT262 |
QUINTON HA | QTT754 |
RUV | 55012 |
SCHAEFFLER | 531 0095 10 |
SCHAEFFLER | 531009510 |
SKF | VKM 38230 |
SKF | VKM38230 |
SNR | GA350.26 |
SNR | GA35026 |
SPIDAN | 0.066012 |
SPIDAN | 0066012 |
SWAG | 2.06.419 |
SWAG | 20030014 |
SWAG | 206419 |
TRIPLEFIVE | 0211-04-05012P |
TRIPLEFIVE | 02110405012P |
TRIPLEFIVE | 03.164 |
TRIPLEFIVE | 03.219 |
TRIPLEFIVE | 03164 |
TRIPLEFIVE | 03219 |
TRIPLEFIVE | 374 298 |
TRIPLEFIVE | 374298 |
TRIPLEFIVE | 443 7545 |
TRIPLEFIVE | 4437545 |
TRIPLEFIVE | 461.02.26 |
TRIPLEFIVE | 4610226 |
TRIPLEFIVE | MBI-22230 |
TRIPLEFIVE | MBI22230 |
TRIPLEFIVE | RKT1225 |
TRIPLEFIVE | TP24426 |
TRIPLEFIVE | Y1061 |
TTC | 08.19.109 |
TTC | 0819109 |
VAICO | V20-0262 |
VAICO | V200262 |
VAUXH | 18 54 422 |
VAUXH | 18 54 433 |
VAUXH | 18 54 436 |
VAUXH | 1854422 |
VAUXH | 1854433 |
VAUXH | 1854436 |
BMW
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
Firma motoryzacyjna INA jest oddziałem międzynarodowej korporacji Schaeffler Group założonej przez braci Schaeffler. Marka rozpoczęła swoją działalność od zaprojektowania łożysk samochodowych. Pod szyldem marki INA produkuje się obecnie części zamienne do samochodów wielu popularnych marek.
Własne badania firmy INA dały współczesnym samochodom możliwość znacznego zmniejszenia zużycia paliwa i przedostawania się szkodliwych substancji procesu spalania do atmosfery. Dynamiczny rozwój marki sprawił, że INA zajmuje obecnie czołowe pozycje w poszczególnych segmentach przemysłu motoryzacyjnego.
Auto części INA to standard najwyższej jakości. Firma posiada około 6000 patentów i co roku produkuje ponad 1000 nowych numerów referencyjnych. Części samochodowe tej marki to wysoka jakość, niezawodność i trwałość nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach eksploatacyjnych.
Katalog części INA obejmuje m.in. czujniki elektryczne, paski rozrządu i kompletne zestawy paska rozrządu, paski klinowe i jego elementy, podzespoły osprzętu i wiele innych.
Każda z części do samochodów INA to sprawdzony i solidny produkt. Z marki korzysta wielu producentów samochodów przy montażu fabrycznym. Ponadto części samochodowe marki znajdziemy na rynku wtórnym. Oferta jest dedykowana przede wszystkim do samochodów osobowych klasy ekonomicznej i klasy Premium.