Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS-PL | S0015 |
BOSCH | 0 001 108 001 |
BOSCH | 0 001 108 002 |
BOSCH | 0 001 108 009 |
BOSCH | 0 001 108 010 |
BOSCH | 0 001 108 016 |
BOSCH | 0 001 108 017 |
BOSCH | 0 001 108 026 |
BOSCH | 0 001 108 027 |
BOSCH | 0 001 108 032 |
BOSCH | 0 001 108 053 |
BOSCH | 0 001 108 072 |
BOSCH | 0 001 108 073 |
BOSCH | 0 001 108 101 |
BOSCH | 0 001 108 102 |
BOSCH | 0 986 010 780 |
BOSCH | 0 986 012 320 |
BOSCH | 0 986 012 328 |
BOSCH | 0 986 018 190 |
BOSCH | 0 986 018 197 |
BOSCH | F 042 002 004 |
CEVAM | 3531 |
DELCOREMY | 311.142.092 |
DELCOREMY | DRS 0800 |
DELCOREMY | DRS 2320 |
FENOX | ST31144 |
FRIESEN | 80 12 320 |
FRIMA | 1740 |
H.C A/S | CS 282 |
HBELPARTS | 42 012 320 |
HC-CARGO | 111010 |
HELLA | 726 047-001 |
HELLA | 8EA 012 526-991 |
HELLA | 8EA 012 526-992 |
HELLA | 8EA 726 047-001 |
HITACHI | S114-501 |
HITACHI | S114-501A |
LAUBER | 22.0282 |
LAUBER | LAU 22.0282 |
LOMBA | SS262 |
LOMBA | SS317 |
LOMBA | SS812 |
MAG | 0502 46218 |
MAG | 0632 23434 |
MAG | 50246218 |
MAG | 632 234 34 |
MAG | 9432 516 69 |
MAG | 943251669010 |
MAHLE | MS 678 |
NISSA | 23300-V4361 |
NISSA | 23300-V4362 |
PRESTOLITE | 20500522 |
QUINTON HA | QRS2231 |
SPIDAN | 1163 |
TRW | LRS 522 |
VALEO | 436 014 |
VALEO | 726989 |
VALEO | VS149 |
VEMO | V10-12-12320 |
VW | 034 911 023 |
VW | 034 911 023 A |
VW | 034 911 023 X |
VW | 035 911 023 D |
VW | 035 911 023 L |
VW | 035 911 023 LX |
VW | 035 911 023 M |
VW | 035 911 023 N |
VW | 035 911 023 O |
VW | 035 911 023 Q |
VW | 035 911 023 QX |
WAI | 16956N |
WAI | 16956R |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrusznik to podstawowy element osprzętu silnika spalinowego, którego praca jest bardzo krótka, ale pozwala na bardzo ważną czynność, czyli na odpalenie samochodu. To część samochodowa, która jest de facto silnikiem prądu stałego. Rola rozrusznika sprowadza się do wprawienia silnika spalinowego w ruch.
Budowa rozrusznika samochodowego jest stosunkowo prosta. To zaledwie kilka elementów składowych: zewnętrzna obudowa, mechanizm sprzęgający, wirnik, cewka i szczotki oraz elektromagnes, który odpowiada za załączanie.
Rozrusznik to element, który po jakimś czasie ulega usterkom. Najprostszy sposób rozpoznania awarii rozrusznika to problem z rozruchem silnika. Jeżeli po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie rozpoczyna pracy a silnik nie odpala, to diagnoza może być tylko jedna – awaria rozrusznika samochodowego. Usterkę można rozpoznać po charakterystycznym odgłosie pukania.
Naprawa rozrusznika polega na jego wymianie na nowy. To najprostszy i zarazem najbardziej skuteczny sposób. Koszt być może nie należy do najniższych, ale nie jest to element, który wymienia się regularnie, ze wskazaniem na interwały podane w instrukcji obsługi samochodu. Rozruszniki samochodowe wytrzymują bowiem długie lata, dlatego warto zainwestować w fabrycznie nowy, dobrej jakości produkt.
Rozrusznik to bardzo ważna część samochodowa od której zależy to, czy w ogóle wyjedziemy samochodem z garażu. Po sprawdzone auto części, w tym rozruszniki wielu znanych marek, zapraszamy do naszej oferty.