- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Wymiar gwintu: 12 X 9
- Otwór o śr[mm]: 22,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 88705 |
CIFAM | 404174 |
DELPHI | LL80203 |
FRITECH | CZ174 |
FTE | 3102722 |
LPR | 3164 |
LUK | 512045510 |
MERCE | 2042640027 |
MERCE | A2042640027 |
METELLI | 540174 |
NUOVA TECN | 9267 |
OPENPARTS | FSC417100 |
SACHS | 6283605023 |
SAMKO | M30172 |
TEXTAR | 52026500 |
TRUSTING | CZ174 |
VALEO | 3102722 |
VALEO | 874722 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Brembo to włoska firma będąca liderem w produkcji wysokiej jakości części układu hamulcowego, dedykowanych samochodom osobowym, dostawczym oraz sportowym. Nieustanny rozwój marki, doskonalenie najnowszych technologii sprawiają, że Brembo stanowi poniekąd wyznacznik dla innowacji w sferze samochodowych układów hamulcowych. Firma stała się także najbardziej zaufanym dostawcą oryginalnych komponentów układu hamulcowego oraz na rynek części zamiennych.
Działalność włoskiego przedsiębiorstwa rozpoczęła się od produkcji tarcz hamulcowych dla stosunkowo niedużego grona odbiorców. Nie potrzeba było wiele czasu, bo zaledwie trzy lata, by tarcze hamulcowe Brembo dały się poznać jako wysokiej jakości, bezawaryjne produkty. Od tego czasu firma rozpoczęła produkcję na cały świat, a także uzupełniła asortyment w kolejne części.
Z części Brembo zaczęły korzystać popularne marki samochodowe, m.in. Aston Martin, Ducati, Lancia, Porsche, Bugatti, Harley Davidson, Alfa Romeo , Nissan, Land Rover, Ferrari, Lamborghini i Mercedes. Aktualnie Brembo to bez wątpienia jedna najbardziej prestiżowych międzynarodowych marek sprzedających części samochodowe na całym świecie. Zakłady produkcyjne firmy znajdują się w 16 krajach Europy, Azji i USA.
Dzięki ogromnym możliwościom technologicznym, kilkunastu zakładom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym przez firmę, Brembo dostarcza pełny zakres części samochodowych dedykowanych większości popularnych samochodów.