- System hamulcowy: ATE
- Średnica tłoka [mm]: 23,81
- Rozstaw srub mocujących: 60
- Materiał: Żeliwo
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 88524 |
ATE | 03.2523-0803.3 |
ATE | 03.2523-0811.3 |
BENDIX | 512023B |
BENDIX | 9651010 |
BOSCH | 0986486502 |
BRAKE ENG | WC1110BE |
BREMBO | E50002 |
CIFAM | 404-018 |
DELPHI | LL40811 |
FEBI | 12273 |
FERODO | FHC6017 |
FIRST LINE | FBA2071 |
FRITECH | CZ018 |
FTE | KN2203C1 |
FTE | KN2303E1 |
FTE | KN2306A1 |
FTE | KN2309D1 |
FTE | KN2391E1 |
GIRLING | 1107100 |
JURID | 512023J |
LPR | 3702 |
MAG | CSC0013 |
MERCE | 0002953407 |
MERCE | 0002953607 |
MERCE | 0002954007 |
MERCE | 0002954107 |
MERCE | 0002955907 |
MERCE | 0002956307 |
MERCE | 0002956507 |
MERCE | 0002956807 |
MERCE | 0002958207 |
MERCE | 0012956807 |
MERCE | 0022950907 |
MERCE | 0022951907 |
MERCE | A0002953407 |
MERCE | A0002953607 |
MERCE | A0002954007 |
MERCE | A0002954107 |
MERCE | A0002955907 |
MERCE | A0002956307 |
MERCE | A0002956807 |
MERCE | A0002958207 |
MERCE | A0012956807 |
MERCE | A0022950907 |
MERCE | A0022951907 |
METELLI | 54-0018 |
NEOPL | 040215687 |
NEOPL | 11009850 |
NK | 843302 |
NUOVA TECN | 9207 |
OPENPARTS | FSC401900 |
STEYR | 7211161210 |
TRUSTING | CZ018 |
TRW | 32966172 |
TRW | PJK100 |
VALEO | 3101223 |
VALEO | 3102723 |
VALEO | 874761 |
VILLAR | 6245060 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Firma Samko działa na rynku od przeszło 30 lat. Założono ją w 1992 roku we Włoszech, gdzie do dzisiaj znajduje się główna siedziba przedsiębiorstwa. Części Samko to tylko i wyłącznie produkty przeznaczone na aftermarket. Obecnie firma prowadzi swoje działania w wielu miejscach świata. Dysponuje licznymi fabrykami nie tylko we Włoszech, ale także w innych krajach, głównie w Europie Południowej i Wschodniej. Natomiast części samochodowe Samko trafiają do 76 krajów na świecie.
Samko to marka należąca do firmy LPR, jednego z gigantów w zakresie produkcji części zamiennych do samochodów. Firma oferuje rozmaite podzespoły z różnych kategorii produktowych. Natomiast pod marką Samko dostępne są jedynie części układu hamulcowego. Jednocześnie należy wskazać na bardzo dużą listę produktów znajdujących się w katalogu. W zasadzie każdy europejski kierowca znajdzie w nim produkty kompatybilne z jego pojazdem.
Części hamulcowe Samko cieszą się uznaniem nie tylko kierowców, ale również mechaników i innych ekspertów. Doceniane są głównie za wysoką wytrzymałość – doskonale spisują się nawet po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów. Tym samy zakup części Samko to często oszczędność, wynikająca z możliwości przełożenia wymiany części na później.