- Projekt resora: Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Długość [mm]: 384
- Liczba zwojów: 5,3
Dodaj opinię
(24.05.2024)
Opinia wystawiona dla Zestaw zawieszenia - sprężyny śrubowe EIBACH E10-15-023-01-22
(03.03.2016)
Opinia wystawiona dla Zestaw zawieszenia - sprężyny śrubowe EIBACH E20-20-001-03-22
Producent | Numery OEM |
---|
APEX | 58731 |
BILSTEIN | 37-172039 |
BILSTEIN | 37-290306 |
IPSA | SPS04349 |
JPG | 1342203500 |
KF | 319 587 00 |
KILEN | 17286 |
LESJOFORS | 4056934 |
MERCE | 169 321 1904 |
MERCE | A169 321 1904 |
MONROE | SP3587 |
MUBEA | 062023-E |
OPTIMAL | AF-2898 |
QUINTON HA | QCS5565 |
ROC | CS9020 |
SACHS | 998 638 |
SPIDAN | 85185 |
SUPLEX | 19325 |
TRISCAN | 875023214 |
TRW | JCS1197 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.
Eibach to marka części zamiennych, która należy do grona jednych z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie. Technologia produkcji Eibach stoi na bardzo wysokim poziomie i jako wiodąca firma na rynku motoryzacyjnym, dostarcza części do samochodów wielu popularnych marek, a także na niezależny rynek części zamiennych.
Linia produkcyjna Eibach skupia się głównie na częściach do układu zawieszenia samochodowego. Części Eibach produkuje się zgodnie z najbardziej rygorystycznymi normami, tak aby osiągnąć najlepszą możliwą harmonię między samochodem i drogą.
Cały proces, od projektowania po produkcję, podlega rozległemu Systemowi Zarządzania Jakością, który jest certyfikowany przez najwyższy międzynarodowy standard jakości ISO 9001: 2008. W rzeczywistości przedsiębiorstwo Eibach działa jednak zgodnie z własnymi, o wiele bardziej sztywnymi procedurami.
Za najbardziej znany i ceniony na rynku produkt marki należy uznać sprężyny zawieszenia. Te części samochodowe były wykorzystywane m.in. w wyścigach Formuły 1 oraz NASCAR. Z części Eibach korzystają takie koncerny jak m.in. Audi, BMW, Ferrari, Ford, Lamborghini, Mazda, Nissan, Porsche oraz Mitsubishi, którzy postanowili wykorzystać je na pierwszy montaż fabryczny w poszczególnych modelach samochodów.