- Wymiar stożka [mm]: 17
- Ciężar [kg]: 0,64
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 33315 |
AUDI | 855407366A |
BENDIX | 041274B |
BORG BECK | BBJ5219 |
CORTECO | 49400265 |
DELPHI | TC349 |
DENCKERMAN | D110164 |
DYS | 27-01021 |
FAG | 825 0283 10 |
FEBI | 01522 |
FIRST LINE | FBJ5219 |
GSP | S080257 |
JPG | 1140302380 |
KAMOKA | 9963481 |
KAWE | 8500 29501 |
KRAFT AUTO | 4220080 |
LEMFO | 10151 |
LEMFO | 10151 03 |
LEMFO | 10151 04 |
LEMFO | 10151 05 |
LYNXAUTO | C1002R |
MAPCO | 19294 |
MAPCO | 19294/1 |
MAPCO | 19894 |
MAXGEAR | 72-0492 |
MEYLE | 116 010 3918 |
MOOG | VO-BJ-3918 |
NK | 5044736 |
OCAP | 0482016 |
OCAP | 0488506 |
OPTIMAL | G3-076 |
PEX | 12.04.215 |
QUINTON HA | QSJ987S |
REDAELLI R | 01/06/1963000000 |
REDAELLI R | 663K |
RTS | 93-00910-056 |
RTS | 93-00993-1 |
RTS | 93-00994-1 |
RUV | 915431 |
SASIC | 9005202 |
SIDEM | 63481 |
SKF | VKDS 311044 |
SPIDAN | 45011 |
STELLOX | 52-00026-SX |
STELLOX | 52-00026A-SX |
SWAG | 32 78 0004 |
TALOSA | 47-02030 |
TALOSA | 47-09641 |
TALOSA | 47-09644 |
TEKNOROT | A-104K |
TOPRAN | 104 207 |
TRISCAN | 8500 29501 |
TRW | JBJ249 |
USN | SP220020 |
VAG | 855 407 366A |
VEMA | 16521 |
VW | 855407366A |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sworzeń wahacza ma postać kulowego przegubu i stanowi element zwrotnicy samochodowej. Jego podstawowa rola sprowadza się do połączenia zwrotnicy z wahaczem układu zawieszenia. To obrotowa część, która skręca i porusza się razem ze zwrotnicą, co umożliwia skręcanie przednich kół z jednoczesnym utrzymaniem ich w odpowiedniej pozycji.
Element ten uznaje się za jeden z ważniejszych w układzie zawieszenia samochodu. Nawet niewielkie uszkodzenie może okazać się bardzo groźne, dlatego nie warto ignorować niesprawności sworznia wahacza i w razie konieczności jak najszybciej wymienić ten podzespół na nowy.
Sworzeń jest typowym elementem eksploatacyjnym, który z czasem ulega zużyciu i przysłowiowemu wybiciu. Pojawia się wtedy dużo luzów, objawiających się stukaniem z okolic układu zawieszenia oraz pogorszeniem się jakości oraz komfortu prowadzenia samochodu. W skrajnych przypadkach na skutek uszkodzenia sworznia wahacza może dojść do wypadnięcia sworznia zwrotnicy, co może zakończyć się groźnym wypadkiem.
Mimo że sworzeń wahacza to element niewielki to pełni bardzo ważną rolę. Dlatego kupując nowy sworzeń najlepiej będzie wybierać spośród produktów renomowanych firm, gwarantujących najwyższą jakość. Przełoży się to na zminimalizowanie ryzyka wybicia się sworznia na nierównej drodze.
Przed zakupem warto upewnić się co do jakości wykonania tego elementu. Wszelkie rysy i mikro ubytki będą bowiem świadczyć o niskiej jakości. Montaż takiego sworznia wahacza może doprowadzić do szybkiego powstania luzów i konieczności ponownej wymiany w stosunkowo niedużym odstępie czasu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.