- Ograniczenia producenta: ATE
- Oznaczenie kontrolne: E1 90R 01195/075
- Średnica [mm]: 230
- Szerokość [mm]: 32
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 9042 |
APEC | SHU585 |
ATE | 03013703572 |
AUDI | 1J0 698 525 |
BENDIX | 362385B |
BORG BECK | BBS6230 |
BOSCH | 0 986 487 555 |
BOSCH | 986487555 |
BRAKE ENG | SH2501 |
BREMBO | S85516 |
BRILLIANCE | SHH3502050 |
BRILLIANCE | SHH3502051 |
BYD | F33502004 |
DELPHI | LS1784 |
FEBI | 34369 |
FERODO | FSB549 |
FERODO | FSB549-D |
FIRST LINE | FBS547 |
FTE | BB1245A1 |
GIRLING | 5186392 |
HELLA | 8DB 355 001-691 |
HELLA | 8DB 355 004-461 |
HELLA | 8DB 355 005-251 |
JURID | 362385J |
MAPCO | 8861 |
METELLI | 530379 |
METZGER | MG705 |
MEYLE | 114 042 0701 |
MEYLE | 114 533 0005/K |
MGA | M765 |
MIN | MFR415 |
NK | 2743631 |
PAGID | H8985 |
PAGID | R0800 |
PAGID | R1090 |
PAGID | R1316 |
PEX | 6203 |
QH BENELUX | 1669 |
QUINTON HA | BBF991 |
QUINTON HA | BS991 |
REMSA | 4082.00 |
SEAT | 1J0 609 525 |
SEAT | 1J0 609 526 |
SEAT | 1J0 609 528 |
SEAT | 1J0 698 525 |
SEAT | 1J0 698 525 A |
SEAT | 1J0 698 525 B |
SKODA | 1J0 609 525 |
SKODA | 1J0 609 526 |
SKODA | 1J0 609 527 |
SKODA | 1J0 609 528 |
SKODA | 1J0 698 525 |
SKODA | 1J0 698 525 A |
SPIDAN | 33640 |
SWAG | 30934369 |
TEXTAR | 84052400 |
TEXTAR | 84052401 |
TEXTAR | 84052402 |
TEXTAR | 91052400 |
TEXTAR | 98101052404 |
TRISCAN | 810067631 |
TRUSTING | 106219 |
VALEO | 562641 |
VW FAW | 1J0 698 525 B |
VW | 1J0 609 525 |
VW | 1J0 609 526 |
VW | 1J0 609 527 |
VW | 1J0 609 528 |
VW | 1J0 698 525 |
VW | 1J0 698 525 B |
VW | 5C0 698 545 |
ZIMMERMANN | 109901018 |
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Układ hamulcowy to bez wątpienia najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym samochodzie. Proces hamowania samochodu na drodze nie mógłby się odbyć, gdyby nie szereg współpracujących ze sobą części samochodowych. Za jedne z najbardziej istotnych w układzie hamulcowym należy uznać szczęki hamulcowe.
Szczęki hamulcowe to bardzo popularne części samochodowe, które montuje się nawet w nowszych typach pojazdów. Ich zasada działania jest niezwykle prosta. Niestety tego samego nie można powiedzieć jeżeli dojdzie do konieczności ich wymiany - oprócz demontażu koła, trzeba zdjąć także bęben hamulcowy.
Z reguły w przypadku szczęk hamulcowych zwracamy uwagę na ich stan oraz grubość okładzin ciernych. Zbyt cienkie lub wręcz odklejające się trzeba będzie wymienić na nowe. Bardzo ważnym jest, by nie bagatelizować tej kwestii i nie odwlekać wymiany w czasie. Uszkodzona okładzina cierna może niestety zablokować koło samochodu i tym samym uniemożliwić kontynuację jazdy.
Układ oparty na bębnach hamulcowych i szczękach bardzo wielu kierowców oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej uważa za archaiczny i co najgorsze zbyt skomplikowany w budowie. Okazuje się jednak, że mimo rzeczywiście stosunkowo skomplikowanej budowy układ bębnowy jest bardzo trwały, a ewentualna naprawa nie sprawia większych trudności.
Podstawa bezproblemowego funkcjonowania układu hamulcowego bębnowego jak i w przypadku pozostałych systemów w samochodzie, sprowadza się do regularnej kontroli i używania podczas okresowych wymian części zamiennych tyko najwyższej jakości.