- Skok gwintu [mm]: 1,25
- Wymiar gwintu: M 12
- Długość całkowita [mm]: 58
- Długość gwintu [mm]: 16,5
- Rozmiar klucza: 17
- Klasa wytrzymałożci: 10.9
- Kształt łba sruby / nakrętki: Zewnętrzny szesciokątny
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 83081 |
AKRON-MALÒ | 119005 |
ALFA | 9644576680 |
AUTOMEGA | 274672410 |
BBR | 001-10-25174 |
BECA CABLE | 2065T |
BECA CABLE | 92065 |
BECA CABLE | 95019 |
CITRO | 5405 67 |
CITRO | 98 170 245 80 |
DS | 5405 67 |
DS | 98 170 245 80 |
FEBEST | 2585B-001 |
FEBI | 29208 |
FEBI | 46673 |
FIAT | 9644576680 |
LANCIA | 9644576680 |
OPEL | 3549817 |
OPEL | 5405 67 |
OPEL | 9406 84 |
OPEL | 98 170 245 80 |
OPTIMAL | OP-UWB10002-1 |
OPTIMAL | OP-UWB10002-20 |
PEUGE | 5405 67 |
PEUGE | 98 170 245 80 |
QUINTON HA | QWN101 |
STELLOX | 79-01922-SX |
SWAG | 62 92 9208 |
TOYOT | SU001 A5781 |
TOYOT | SU001 A7422 |
TRICLO | 338027 |
VAICO | V22-9717 |
VAUXH | 3549817 |
VAUXH | 5405 67 |
VAUXH | 98 170 245 80 |
VEMA | 3283 |
CITROËN
|
DS
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
TOYOTA
|
VAUXHALL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie koła wykonuje się zwykle przy użyciu metalowych śrub. W większości przypadków to za ich pomocą koła są przytwierdzane do konstrukcji pojazdu, wyjątek stanowią jednak samochody sportowe, w których przeważnie śruby zastępuje się szpilką koła. Co prawda wymiana szpilki jest prostsza, jednak jej cena jest o wiele wyższa od ceny śruby.
Wyjątkowo nieostrożna jazda po trudnym terenie w połączeniu z nierzetelnością na linii produkcyjnej sprawiają, że może dojść do poluzowania śrub do kół. Niewielkie luzy pojedynczej śruby czasami mogą być niezauważalne w czasie jazdy, jednak powinny zostać dostrzeżone podczas przeglądu. W każdym takim przypadku należy wykonać ponowne mocowanie koła, gdyż istnieje ryzyko dalszego luzowania śruby i ostatecznie jej odpadnięcia. W przypadku większych luzów, czy też właśnie wypadnięcia śruby, kierowca częściowo traci kontrolę nad kołami, co bez wątpienia rodzi niezwykle duże niebezpieczeństwo. W skrajnych przypadkach może dojść nawet do odpadnięcia koła.
Należy podkreślić, że fabryczne, a zatem pierwsze mocowanie koła przy użyciu śruby często jest też ostatnim. Przeważnie mocowanie wystarcza na cały okres eksploatacji, jednak zdarzają się wyjątki, w których konieczne jest wkręcenie nowych śrub. Należy wtedy zadbać o ich najwyższą jakość, która zapewni niezawodne mocowanie koła. Ponadto, zadanie to warto zlecić doświadczonemu mechanikowi, któremu można zaufać. Poprawne umocowanie koła decyduje o tym, czy kierowca może czuć się bezpiecznie w czasie jazdy. Przykręcenie śruby wykonuje się używając urządzenia elektrycznego, którego działanie trzeba ustawić na właściwy moment obrotowy. Zarówno bowiem zbyt lekkie, jak i zbyt mocne dokręcenie śruby może doprowadzić do ścięcia śruby, a tym samym jej odpadnięcia.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.