Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 164001203205 |
ALFA | 60806063 |
ALFA | 60811998 |
ALFA | 765 2033 |
ALFA | 7652033 |
BORG BECK | HB 9560 |
BORG BECK | HB9560 |
BORG BECK | K 00112 |
BORG BECK | K 00384 |
BORG BECK | K 00893 |
BORG BECK | K00112 |
BORG BECK | K00384 |
BORG BECK | K00893 |
FIAT | 46444127 |
FIAT | 60811998 |
FIAT | 765 0617 |
FIAT | 765 2033 |
FIAT | 7650617 |
FIAT | 7652033 |
FIAT | 776 7189 |
FIAT | 7767189 |
FIAT | 778 1280 |
FIAT | 7781280 |
HBJAKOPART | J2205018 |
HYUNDAI | 41100-34010 |
HYUNDAI | 41100-34020 |
HYUNDAI | 4110034010 |
HYUNDAI | 4110034020 |
LANCIA | 46444127 |
LANCIA | 60811998 |
LANCIA | 765 0617 |
LANCIA | 765 2033 |
LANCIA | 7650617 |
LANCIA | 7652033 |
LANCIA | 776 7189 |
LANCIA | 7767189 |
LUK | 322 0156 10 |
MITSUBISHI | MD724849 |
MITSUBISHI | MD728699 |
MITSUBISHI | MD742681 |
MITSUBISHI | MD771230 |
SACHS | 1862 683 001 |
SACHS | 1862 795 001 |
SACHS | 1862683001 |
SACHS | 1862795001 |
SACHS | 1878 851 001 |
SACHS | 1878 995 801 |
SACHS | 1878851001 |
TRIPLEFIVE | 3 022 531 00 |
TRIPLEFIVE | 302253100 |
TRIPLEFIVE | L-03022-0531-00 |
TRIPLEFIVE | L03022053100 |
VALEO | 181770 Z |
VALEO | 181770Z |
VALEO | 803029 |
VALEO | 803370 |
VALEO | D473S |
VALEO | D680S |
ABARTH
|
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
HYUNDAI
|
LANCIA
|
MITSUBISHI
|
PROTON
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
MecArm to włoski producent części samochodowych, działający na rynku od ponad 30 lat. Marka jest znana z produkcji wysokiej jakości sprzęgieł i kół dwumasowych, a także poszczególnych części układu napędowego. Działalność przedsiębiorstwa wykracza dzisiaj daleko poza granice Włoch.
Obecnie sprzęgła MecArm uznaje się za jedne z najbardziej innowacyjnych na rynku. Wszystko za sprawą nieustannie prowadzonych badań laboratoryjnych nad ulepszaniem tych części samochodowych. MecArm dysponuje własnymi centrami badawczymi, jak również współpracuje z międzynarodowymi ośrodkami badawczymi oraz renomowanymi uniwersytetami, które prowadzą badania nad doskonaleniem poszczególnych materiałów konstrukcyjnych.
Części samochodowe MecArm to elementy przeznaczone do ponad 50 marek samochodowych. Asortyment producenta jest stale poszerzany o nowe pozycje, aby zaspokoić potrzeby jeszcze większej części parku samochodowego. Firma oferuje wysokiej jakości kompletne sprzęgła do poszczególnych pojazdów, jak również pojedyncze elementy, takie jak tarcza czy docisk. Tym samym korzystanie z części samochodowych MecArm nie wymaga wymiany całego kompletu sprzęgła w przypadku awarii tylko jednego z elementów układu.