Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 81212 |
BMW | 11517809191 |
CALORSTAT | TH7087.83J |
CITRO | 1336AF |
CITRO | 9670253780 |
CITRO | 9684476080 |
EPS | 1880734 |
ERA | 350402 |
FACET | 78734 |
FEBI | 36173 |
FIAT | 9660660380 |
FIRST LINE | FTK174 |
FIRST LINE | FTS57883 |
FORD | 1675627 |
FORD | 1683554 |
FORD | 1827189 |
FORD | 2078986 |
FORD | 9M5Q8A586B9A |
FORD | 9M5Q8A586BA |
FORD | 9M5Q8A586CA |
FORD | 9M5Q8A586DA |
GATES | TH40883G1 |
HELLA | 8MT354777071 |
HOFFER | 8192555 |
KW | 580734 |
LANCIA | 9660660380 |
MAHLE | TH4083 |
MAZDA | Y6621517X |
MEATDORIA | 92555 |
METALCAUCH | 03776 |
METZGER | 4006060 |
MOTORAD | 61683 |
MOTORAD | 61683K |
PEUGE | 1336AF |
PEUGE | 9670253780 |
QUINTON HA | QTH688K |
SASIC | 3300008 |
STC | T403776 |
SUZUK | 1769069K10000 |
SWAG | 62936173 |
TRISCAN | 862025183 |
VALEO | 819700 |
VEMO | V22990008 |
VOLVO | 31319493 |
VOLVO | 31492537 |
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
MAZDA
|
MINI
|
PEUGEOT
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprawny układ chłodzenia gwarantuje optymalne warunki pracy nie tylko jednostce napędowej, ale również układowi klimatyzacji oraz ogrzewania. Jednym z podstawowych elementów układu chłodzenia jest termostat.
Termostat to kluczowy podzespół w układzie chłodzenia każdego samochodu wyposażonego w silnik spalinowy. To element prosty w budowie. Termostaty produkuje się z mosiężnej blachy, a budowa przypomina formą grzyb. Niestety pomimo prostej budowy, termostat stosunkowo często ulega niespodziewanym awariom.
Podstawowa rola termostatu sprowadza się do otwierania i zamykania się. Taki proces sprawia, że płyn chłodniczy dostaje się do małego lub dużego obiegu. Termostat pozostaje w pozycji zamkniętej, gdy płyn chłodniczy jest zimny, a otwiera się, kiedy płyn osiągnie temperaturę około 95 stopni Celsjusza.
Usterka termostatu także sprowadza się do jego położenia. Pierwsza awaria zachodzi w pozycji otwartej i objawia się większym spalaniem oraz problemami z nagrzaniem kabiny samochodu. Usterka w pozycji zamkniętej da się rozpoznać natomiast po gwałtownym podniesieniu się wskaźnika temperatury silnika na desce rozdzielczej.
Naprawa termostatu polega na jego wymianie na nowy. Zanim zdecydujemy się na zakup nowego zamiennika warto zapoznać się z opiniami na temat poszczególnych producentów części do układu chłodzenia. Ponadto należy upewnić się, czy dany termostat na pewno pasuje do wersji posiadanego samochodu.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.