- Dopuszczony dla rodzaju pojazdu: Samochód osobowy
- Rodzaj koprusu: Z obudową
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
- Temperatura otwarcia [°c]: 87
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 059 121 111 L |
AUDI | 059121111F |
AUDI | 059121111H |
CALORSTAT | 6994.87 |
CALORSTAT | 6994.87J |
CALORSTAT | TH6994.87 |
CALORSTAT | TH6994.87J |
DAYCO | DT1274H |
FARE SA | 15594 |
FEBI | 186092 |
FIRST LINE | FTK235 |
HEPU | TM1144 |
MAHLE | TI 286 87 |
MEATDORIA | 92689 |
METZGER | 4006076 |
MOTORAD | 578-87 |
NRF | 725207 |
SWAG | 33 11 0227 |
TEMB | 37851-87 |
TRISCAN | 8620 26687 |
TRISCAN | 8620 32687 |
VW | 059 121 111 L |
VW | 059121111F |
AUDI
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Termostat układu chłodzenia GK 701144 | GK | Brak ceny |
Termostat układu chłodzenia BORG & BECK BBT235 | BORG & BECK | Brak ceny |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego VEMA VE81072 | VEMA | Brak ceny |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego VEMA 460222 | VEMA | Brak ceny |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego BIRTH 81072 | BIRTH | Brak ceny |
Termostat układu chłodzenia MEAT & DORIA 92689 | MEAT & DORIA | 328,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprawny układ chłodzenia gwarantuje optymalne warunki pracy nie tylko jednostce napędowej, ale również układowi klimatyzacji oraz ogrzewania. Jednym z podstawowych elementów układu chłodzenia jest termostat.
Termostat to kluczowy podzespół w układzie chłodzenia każdego samochodu wyposażonego w silnik spalinowy. To element prosty w budowie. Termostaty produkuje się z mosiężnej blachy, a budowa przypomina formą grzyb. Niestety pomimo prostej budowy, termostat stosunkowo często ulega niespodziewanym awariom.
Podstawowa rola termostatu sprowadza się do otwierania i zamykania się. Taki proces sprawia, że płyn chłodniczy dostaje się do małego lub dużego obiegu. Termostat pozostaje w pozycji zamkniętej, gdy płyn chłodniczy jest zimny, a otwiera się, kiedy płyn osiągnie temperaturę około 95 stopni Celsjusza.
Usterka termostatu także sprowadza się do jego położenia. Pierwsza awaria zachodzi w pozycji otwartej i objawia się większym spalaniem oraz problemami z nagrzaniem kabiny samochodu. Usterka w pozycji zamkniętej da się rozpoznać natomiast po gwałtownym podniesieniu się wskaźnika temperatury silnika na desce rozdzielczej.
Naprawa termostatu polega na jego wymianie na nowy. Zanim zdecydujemy się na zakup nowego zamiennika warto zapoznać się z opiniami na temat poszczególnych producentów części do układu chłodzenia. Ponadto należy upewnić się, czy dany termostat na pewno pasuje do wersji posiadanego samochodu.