- Średnica [mm]: 38
- Wysokość [mm]: 51
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- System hamulcowy: ATE (Teves)
- System hamulcowy: Girling
- System hamulcowy: Lucas
- System hamulcowy: TRW
Dodaj opinię
(03.07.2021)
Opinia wystawiona dla Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca FRENKIT 808012 (Oś przednia)
(30.10.2020)
Mialem problem z zaciskami i okazało się, że potrzebny był zakup tłoczka, który nabyłem w tym sklepie. Ten wg wyszukiwarki właśnie ten pasował do mojej Alfy Romeo. Kupiłem, założyłem i wszystko jest ok. Bez zastrzeżeń
Opinia wystawiona dla Tłoczek zacisku hamulca FRENKIT P422902 (Oś przednia)
Producent | Numery OEM |
---|
AUTOFREN S | D02519K |
AUTOFREN S | D025667K |
ERT | 150220K |
ERT | 151416K |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
CITROËN
|
DS
|
FIAT
|
FORD
|
HONDA
|
LANCIA
|
MERCEDES-BENZ
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
SEAT
|
SKODA
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to urządzenie bezpośrednio odpowiedzialne za dociśnięcie klocków hamulcowych do tarczy. Zamontowane jest na zwrotnicy i składa się z wielu rozmaitych części. Współpraca sprawnych pojedynczych części zacisku hamulcowego jest niezbędna dla poprawnej pracy układu hamulcowego.
Standardowy zacisk hamulcowy to konstrukcja składająca się z obudowy przymocowanej do wspornika, który to jest nieruchomo przytwierdzony do zwrotnicy. Wspornik jest również miejscem mocowania klocków hamulcowych. Najważniejszą częścią zacisku hamulcowego jest natomiast tłok. W przypadku zacisku pływającego występuje tylko jeden, natomiast w zacisku stałym są dwa tłoki umieszczone po dwóch stronach tarczy hamulcowej. Impuls, zwykle w postaci sprężenia płynu hamulcowego, wprawia w ruch tłoki, które się wysuwają i wymuszają ruch klocków hamulcowych. W zaciskach stałych w dociskaniu klocka do tarczy bierze udział również trzpień prowadzący.
Istotne pojedyncze części zacisku hamulcowego to rozmaite sprężyny. Ze względu na prostotę budowy często ich znaczenie bywa lekceważone. Natomiast bez sprawnie funkcjonujących sprężyn nacisk tłoka na klocki hamulcowe w zacisku pływającym nie przyniósłby pożądanych skutków. Ponadto, większość zacisków hamulcowych wyposażonych jest w sprężynowe ograniczniki znajdujące się pomiędzy klockami.
Pojedyncze części zacisku hamulcowego mogą ulegać rozmaitym uszkodzeniom. Wspomniane sprężyny ulegają rozprężeniu, dochodzi też do poluzowania łączenia między obudową, a wspornikiem, czy zużycia tłoka. Ponadto, zagrożeniem dla sprawności zacisku hamulca jest wszelkiego rodzaju zanieczyszczenie. Zacisk wymaga również odpowiedniego smarowania, dla minimalizacji siły tarci wytwarzanej pomiędzy poszczególnymi elementami, podczas pracy tego urządzenia.
Frenkit, S.L. to hiszpańska firma motoryzacyjna, która specjalizuje się w produkcji i dystrybucji części do układów hamulcowych i systemów sterowania sprzęgłem samochodowym. Oferta skierowana jest głównie do samochodów osobowych, ale została także z czasem uzupełniona w części samochodowe dedykowane niewielkim samochodom dostawczym.
Wszystkie części firmy Frenkit to podzespoły wytwarzane zgodnie ze specyfikacjami OEM. Na liniach produkcyjnych firma dostosowuje się do certyfikowanego systemu zarządzania jakością, który jest zgodny z wymaganiami ISO 9001. Pozwala to marce uzyskać wysokiej jakości części do aut. Frenkit jest obecnie jednym z najbardziej zaufanych producentów części zamiennych – zarówno pod względem jakości, jak i trwałości.
Frenkit to marka, która idzie z duchem czasu. Inżynierzy marki nieustannie wprowadzają nowe technologie produkcji.