- Długość trzpienia [mm]: 49,00
- Sworzeń o śr. [mm]: 20,00
- Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm]: 1,75
- Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm]: 2,65
- Średnica wyżłobienia [mm]: 40,50
- Wielkość kompresji [mm]: 31,20
- Długość [mm]: 47,20
- Otwór o śr[mm]: 72,20
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
MAHLE | 021 PI 00127 000 |
MERCE | A 200 030 01 00 |
NURAL | 87-450400-00 |
RENAU | 12 0A 179 36R |
DACIA
|
MERCEDES-BENZ
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłoki to niezbędne części każdego silnika spalinowego. Odgrywają one kluczową rolę przede wszystkim w odbieraniu energii mechanicznej wytworzonej wskutek spalania paliwa. Jednak to nie jedyne zadanie jakie spoczywa na tłokach silnika. Standardowy tłok składa się z kilku elementów, jest częścią metalową, przeważnie skonstruowaną ze stopu krzemu i aluminium. Najistotniejsze części tłoka, to bez wątpienia: denko, mocowania na piastę i sworzeń, a także pierścienie. Każdy tłok silnika tworzy parę z odpowiednim cylindrem. Pierścienie będące elementami konstrukcyjnymi tłoka służą natomiast uszczelnieniu cylindrów, a tym samym zapewnieniu szczelności komorom spalania.
Nie ma wątpliwości, że tłok silnika to jedna z najważniejszych części znajdujących się w jednostce napędowej. Bez niego praca silnika jest absolutnie niemożliwa. Z tego powodu, jak również ze względu na niezwykle trudne warunki, w jakich pracują, tłoki wykonywane są z najwyższej jakości materiałów. Mają one zapewnić odporność na działanie wysokich temperatur, uszkodzenia mechaniczne oraz tarcie. Niemniej jednak nawet najlepsze tłoki z czasem mogą ulegać zużyciu, wskutek zmęczenia materiału, czy właśnie starcia powierzchni. W takim przypadku konieczna jest wymiana tłoków. Do uszkodzenia tłoka może również dojść wskutek awarii innej części samochodowej. Przykładowo, zagrożenie stanowi mocno zużyty pasek klinowy. Jeżeli ulegnie on zerwaniu, tłoki i cylindry prawdopodobnie zostaną zniszczone, ze względu na uderzenie w siebie z dużą siłą.