- Tryb pracy: Hydrauliczny
- Wysokość 1 [mm]: 46,5
- Wysokość 2 [mm]: 95
- Ciężar [kg]: 0,26
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 078 109 479 E |
AUDI | 078109479E |
DAYCO | ATB2197 |
FEBI | 22356 |
GATES | 7720-43720-V2 |
GATES | 772043720V2 |
GATES | T43026 |
HUTCHINSON | HTG232 |
INA | 533 0034 20 |
INA | F-125075 |
INA | F125075 |
IPD | 13-0262 |
IPD | 130262 |
KLOTZ | H262 |
LEMFO | 25753 |
LEMFO | 25753 01 |
LEMFO | 2575301 |
LORETT | CR3177 |
LUK | 533 0034 00 |
LUK | 533 0034 20 |
LUK | F-125075 |
MAPCO | 24858 |
NTN | HAT046-11 |
NTN | HAT04611 |
OPTIMAL | 0-N1275 |
QUINTON HA | QTT969 |
ROULUNDS | BT1227 |
RUV | 55492 |
SEAT | 078 109 479 E |
SEAT | 078109479E |
SKF | VKM11209 |
SKODA | 078 109 479 E |
SKODA | 078109479E |
SNR | GT357.42 |
SNR | GT35742 |
SPIDAN | 66492 |
SWAG | 32 92 2356 |
TRIPLEFIVE | 321 3973 |
TRIPLEFIVE | 3213973 |
TRIPLEFIVE | Y3538 |
TRISCAN | 8646 29304 |
VW FAW | 078 109 479 E |
VW FAW | 078109479E |
VW | 078 109 479 E |
VW | 078109479E |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłumik drgań skrętnych to niewielki element sprężynowy zamontowany przy kole dwumasowym. Pełni on funkcję amortyzatora drgań, które w sprzęgle występują z dużym natężeniem. Podczas pracy silnika drżenie przenoszone jest na inne podzespoły, w tym także na sprzęgło. Podzespół ten natomiast jest na tyle wrażliwy, że ekspozycja na silne wstrząsy mogłaby doprowadzić do jego rychłej awarii. Tłumik drgań zapobiega wystąpieniu tego typu problemów, zwiększając tym samym żywotność koła dwumasowego oraz całego zespołu sprzęgła. Ponadto, dzięki redukcji drgań tłumik przyczynia się również do zwiększenia komfortu jazdy.
Montaż dwumasy w miejsce pojedynczego koła zamachowego jest dzisiaj w zasadzie standardem, zwłaszcza jeśli mowa o mocniejszych silnikach wysokoprężnych. Koło dwumasowe to tak naprawdę połączenie dwóch kół zamachowych. Dzięki podwójnej masie, koło dwumasowe jest bardziej wytrzymałe na obciążenia. Tłumik drgań skrętnych to zespół sprężyn, które znajdują się pomiędzy dwoma tarczami.
Tłumik jest mało skomplikowanym elementem, zatem teoretycznie nie powinien zbyt często ulegać awariom. W praktyce rzeczywiście przebieg tłumika zwykle jest dość duży, jednak nie aż tak, jak mogłoby się wydawać. Wszystko przez ogromne obciążenia, z którymi musi sobie radzić ta część samochodowa podczas każdego ruszania. Należy podkreślić, że awaria tłumika zwykle oznacza konieczność wymiany również całego koła dwumasowego.
Maxgear to firma z polskim kapitałem, zajmująca się produkcją części samochodowych. Niemal od początku swojej działalności przedsiębiorstwo produkuje pompy oraz części układu zapłonowego. Części samochodowe z wymienionych kategorii śmiało można uznać za flagowe produkty marki, jednak to tylko niewielka część oferty producenta, która obejmuje niemal wszystkie kategorie podzespołów niezbędnych w samochodach osobowych oraz w autach ciężarowych.
Części samochodowe Maxgear uchodzą za niemal bezawaryjne, dzięki wyjątkowo drobiazgowej kontroli produktów przed wypuszczeniem ich na rynek. Producent od dłuższego czasu dokłada również wszelkich starań, aby produkty desygnowane logo jego marki cechowała przyjazność wobec środowiska. Części silnika, układu napędowego czy filtracyjnego marki Maxgear sprzyjają minimalizacji emisji spalin generowanych przez pojazd mechaniczny. Troska producenta o ekologię przejawia się również na etapie produkcji części samochodowych, za sprawą modernizacji procesów produkcyjnych.
Maxgear to stosunkowo młoda firma, obecna na rynku zaledwie od kilkunastu lat. Pomimo wejścia na rynek na krótko przed światowym kryzysem gospodarczym, przedsiębiorstwo od początku charakteryzuje niezwykle dynamiczny rozwój. Początkowo posiadając w ofercie jedynie kilkaset referencji, dzisiaj producent ma ich ponad 20 000. Poszerzenie oferty oraz udoskonalenie procesów produkcyjnych umożliwiły wejście na rynek europejski, na którym dzisiaj Maxgear staje się coraz ważniejszym graczem.