- Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
- Ograniczenia producenta: Garrett/Honeywell
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
- Ciężar netto [kg]: 5
- Jakosć: OE REMAN
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10900048 |
ALANKO | 11900048 |
CASCO | CTC73010JR |
EAI | TBR0528 |
GARRETT | 454161-0001 |
GARRETT | 454161-0003 |
GARRETT | 454161-0004 |
GARRETT | 454161-1 |
GARRETT | 454161-3 |
GARRETT | 454161-31 |
GARRETT | 454161-4 |
GARRETT | 454161-5000 |
GARRETT | 454161-5000s |
GARRETT | 454161-5001 |
GARRETT | 454161-5001S |
GARRETT | 454161-5003 |
GARRETT | 454161-5003S |
GARRETT | 454161-5004 |
GARRETT | 454161-5004S |
GARRETT | 454161-5031 |
GARRETT | 454161-5031s |
GARRETT | 454161-9004W |
GARRETT | 4541610 |
GARRETT | 4541610000 |
GARRETT | 4541610001 |
GARRETT | 4541610003 |
GARRETT | 4541610004 |
GARRETT | 4541610031 |
GARRETT | 4541611 |
GARRETT | 4541613 |
GARRETT | 45416131 |
GARRETT | 4541614 |
GARRETT | 4541615000 |
GARRETT | 4541615001 |
GARRETT | 4541615003 |
GARRETT | 4541615004 |
GARRETT | 4541615031 |
INTEC | 221900167 |
MAHLE | 030 TC 14171 000 |
MAHLE | 030 TM 14171 000 |
SCHLUTTER | 172-00840 |
SCHLUTTER | PRO-00590 |
SEAT | 028145702D |
TURBO-MOT | 617142 |
TURBO-MOT | 617142R |
TURBO-MOT | TK4117142 |
TURBO-MOT | TK4117142R |
TURBOS EUR | TE4541611 |
TURBOSHOET | 1100221 |
VW | 028145702DV |
VW | 028145702DX |
WILMINK | WG1318251 |
WILMINK | WG2112810 |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Turbosprężarka to element spotykany w wielu samochodach poruszających się po polskich drogach. Do niedawna była to typowa z części samochodowych silnika wysokoprężnego. Aktualnie turbosprężarki montuje się jednak także w silnikach benzynowych. To podzespół, który składa się w zasadzie z dwóch elementów - turbiny oraz sprężarki.
Podstawowa rola turbosprężarki sprowadza się do dostarczania większej ilości powietrza do komory spalania silnika spalinowego. Ma to na celu zwiększenie momentu obrotowego i tym samym mocy silnika samochodowego. Źródło zasilania tego podzespołu to gazy, które wydostają się z komory spalania do układu wydechowego.
Do typowych objawów zużycia lub usterki turbosprężarki należy zaliczyć przede wszystkim charakterystyczny odgłos (mocny świst), który powstaje podczas wkręcania się turbiny na wyższe obroty. Z reguły winny jest wirnik, który został uszkodzony. Narażone na zużycie i awarie będą także uszczelniacze, a wyraźnym objawem ich uszkodzenia będzie wyciek oleju z turbosprężarki. Stosunkowo częstym awariom ulegają także łożyska.
Innym typowym objawem awarii turbosprężarki jest wyczuwalny spadek mocy silnika. W końcu to element, który w dużym stopniu wpływa na osiągi jednostki napędowej. Za spadek mocy może odpowiadać jednak także wiele innych usterek dlatego należy udać się do warsztatu w celu diagnozy problemu.
Rozwiązanie problemu jest w zasadzie tylko jedno. Wymiana całego podzespołu z wykorzystaniem wysokiej jakości części zamiennych. Oczywiście tylko takie sprawdzone zamienniki znajdziecie w sklepie iParts.pl. Kupując tego typu fabrycznie nowy produkt, będziecie mieć gwarancję bezawaryjnej pracy na długi czas, a nie jak w przypadku regenerowanego produktu.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.