Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSAL | 255-593 |
FEBI | 17428 |
FORD | 6 048 886 |
OPEL | 852 722 |
QUINTON HA | 420082 |
ROVER | GEX7626 |
ROVER | NTX3326 |
TESH | 420082 |
WALKER | 81258 |
AUSTIN
|
FORD
|
OPEL
|
ROVER
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uchwyt tłumika to niewielki i niepozorny element, który jednak jest niezbędny podczas instalacji tłumika do podwozia. Często uchwyt ten nazywa się wieszakiem, gdyż w pewnym sensie tłumik wisi na nim, właśnie jak na wieszaku. Tym samym, uchwyt nie tylko jest potrzebny do montażu, ale również przez cały okres użytkowania, stanowiąc podporę dla tłumika, który po prostu jest do niego przymocowany.
Obecnie uchwyty wykonuje się z różnych materiałów. Producenci mają różne pomysły na to, który z nich będzie najlepszy. Niektórzy jako materiał do przygotowania tego elementu wybierają metal, którym przeważnie jest stal. Wtedy uchwyt tłumika przypomina po prostu kawałek blachy. Nie brakuje jednak również producentów, którzy decydują się wykonać ten element z gumy. Oba rozwiązania mają dobre i złe strony, jednak kluczowy wydaje się nie tyle materiał, co jakość wykonania uchwytu.
Uszkodzenie uchwytu jest bardzo niepożądane i ma konkretne konsekwencje. Jeżeli materiał ulegnie zużyciu, może dojść do obniżenia tłumika, a w konsekwencji do jego kontaktu z podłożem. Skrajnym przypadkiem jest całkowite odłączenie się tłumika od uchwytu. Problemy tego typu rzadko pojawiają się w dobrych samochodach, składających się z części najwyższej jakości. Jednak uchwyt wykonany z cienkiej blachy i niskiej klasy metalu może ulec korozji lub pęknąć. Pęknięcia są również najczęstszymi usterkami dotyczącymi gumowych uchwytów. Te ostatnie mogą też z czasem tracić grubość, a wraz z nią zdolność do podtrzymywania tłumika.
MAPCO to francuski producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Firma posiada dziesiątki linii produkcyjnych, oferując autoczęści niezbędne do konstrukcji niemal wszystkich układów samochodowych. Co więcej, w niektórych kategoriach produktowych MAPCO gwarantuje pokrycie niespełna 100% rynku. Tak jest choćby w przypadku części układu hamulcowego MAPCO. Ponadto, główne obszary działania przedsiębiorstwa to również produkcja części zawieszenia i układu kierowniczego.
Producent części samochodowych MAPCO posiada w asortymencie również takie części, jak: elementy układu chłodzenia, czujniki elektryczne, komponenty systemu tworzenia mieszanki paliwowej, zestawy sprzęgieł ich poszczególne części oraz wiele więcej autoczęści z różnorodnych kategorii.
Referencje katalogowe MAPCO to pozycje odnoszące się do części samochodowych przeznaczonych do aut osobowych, jak i pojazdów dostawczych i ciężarowych. Osobną grupę produktów stanowią autoczęści MAPCO z oznaczeniem HPS. Rozwinięcie skrótu HPS – High Performance Standard – oznacza specjalne wzmocnienie części desygnowanych tym oznaczeniem. Produkty tego rodzaju to części klasy premium przeznaczone do pojazdów najnowszej generacji – głównie do aut sportowych.
MAPCO to marka, która pojawiła się na rynku motoryzacyjnym przeszło 40 lat temu. Francuska firma dość szybko została doceniona również poza granicami kraju. Wysoka jakość części samochodowych oraz stałe doskonalenie produktów przyczyniły się do rozwoju przedsiębiorstwa. Dzisiaj filie firmy MAPCO są obecne również w innych krajach europejskich. Natomiast części samochodowe MAPCO są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.