10000+ produktów
Sklep motoryzacyjny iParts.pl to wiodący lider internetowej sprzedaży części samochodowych online. W naszej ofercie ponad dwa miliony auto części dostępnych od ręki. Szeroka gama produktów pochodzi wyłącznie od renomowanych producentów auto części. Sklep z częściami zamiennymi iParts.pl to zespół kreatywnych ludzi, posiadających ogromne doświadczenie w motoryzacji, a także w imporcie i dystrybucji części samochodowych. Wszystkie części dostępne w ofercie sklepu są kompatybilne z większością modeli samochodów dostępnych na polskim rynku. Tylko u nas dokonasz bezpiecznych zakupów bez żadnego ryzyka, także z możliwością darmowej dostawy. Zapraszamy na naszą stronę w celu zapoznania się z pełną ofertą.
Układ wydechowy, zwany także potocznie układem wylotowym, to dosyć zaawansowany system, który zapewnia prawidłowe odprowadzanie z komór cylindrów gazów spalinowych. Cały proces zaczyna się w silniku. Z cylindrów gazy spalinowe kierowane są do kolektora, a następnie trafiają do katalizatora, gdzie w wysokiej temperaturze dochodzi do ich zredukowania. W efekcie gazy trafiają do tłumika, gdzie po oczyszczeniu, ich spaliny wydostają się poprzez rurę wydechową na zewnątrz samochodu.
Podstawowymi podzespołami z jakich składa się układ wydechowy są kolektor wydechowy, tłumik oraz rura wydechowa. Obecnie układ wydechowy wyposażony został dodatkowo w katalizator, a w nowoczesnych jednostkach napędowych wysokoprężnych zastosowany został także filtr cząstek stałych.
Kolektor wydechowy przymocowany jest bezpośrednio do bloku silnika i odpowiada za zbieranie gazów spalinowych z kilku sąsiadujących ze sobą cylindrów silnika. Bezpośrednio w kolektorze wylotowym lub w przewodzie odprowadzającym gazy spalinowe z turbiny umieszczona jest tak zwana sonda lambda, która bada skład spalin. Dzięki wynikom z sondy lambda mikroprocesor steruje dawką paliwa w taki sposób aby skład spalin był jak najbardziej zbliżony do optymalnego. Kolejnym elementem układu wydechowego jest katalizator, który za pomocą zachodzących w nim reakcji chemicznych redukuje szkodliwe substancje, zamieniając je na dwutlenek węgla, parę wodną oraz czysty azot.
Dalszymi elementami układu wydechowego są tłumiki dźwięku połączone z katalizatorem za pomocą przewodów rurowych. Zazwyczaj stosuje się dwa tłumiki dźwięku połączone szeregowo, z których jeden może być tłumikiem absorpcyjnym odpowiedzialnym za tłumienie wysokich częstotliwości dźwięku, a drugi z nich może być to tłumik komorowy, który odpowiedzialny jest za tłumienie wysokich częstotliwości.
W nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się jeszcze filtr DPF, którego zadaniem jest wychwycenie szkodliwych cząstek stałych znajdujących się w spalinach. Cząstki te osadzają się w filtrze, a dzięki możliwości samoczyszczenia się filtra są z niego samoczynnie usuwane.
Przepalony tłumik samochody to zjawisko częste w starych, zaniedbanych samochodach, ale nie tylko. Czasem, a może wręcz coraz częściej, do przepalenia tłumika dochodzi w autach relatywnie nowych. Z jakich powodów? Jak radzić sobie z podobną usterką?
czytaj więcej >Kto z Was wie, którą normę emisji spalin spełnia Wasz samochód? Każdy wie, że Euro, ale które Euro? Euro 6 czy Euro 1? Konkretny typ normy emisji spalin to istotny element wpływający na koszty utrzymania pojazdu, możliwość wjazdu do niektórych stref miejskich oraz ogólny wpływ na środowisko. W jaki sposób możecie sprawdzić, o jaką normę w Waszym przypadku chodzi?
czytaj więcej >Czy biały, gęsty dym dobywający się z rury wydechowej samochodu powinien być sygnałem alarmowym dla kierowcy? Niekoniecznie. Z całą pewnością powinien zwrócić uwagę i skłonić do szukania przyczyn. Może się bowiem okazać, że przyczyna jest naturalna. Jednak czasem taki biały dym będzie oznaczał prawdziwy problem. Jaki dokładnie?
czytaj więcej >Marzy Wam się więcej mocy pod maską? A komu się nie marzy? Niektórzy kierowcy eksperymentujący z tuningiem mechanicznym zdecydowali się na strumienice właśnie w celu zwiększenia liczby koni mechanicznych. Czy słusznie? Jakie efekty można w ten sposób osiągnąć?
czytaj więcej >