- Lokalizacja w aucie: Kolektor wydechowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 0349.N0 |
CORTECO | 026399P |
ELRING | 761.041 |
FORD | 0349.J8 |
FORD | 1148115 |
FORD | 1152194 |
PAYEN | JD5829 |
REINZ | 71-35487-00 |
VOLVO | 30711093 |
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
MAZDA
|
MINI
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pierścień uszczelniający kolektora wydechowego to jeden z najmniejszych, ale niezwykle istotnych elementów układu wydechowego. Zlokalizowany jest on pomiędzy kolektorem oraz pierwszą częścią rury wydechowej. W przypadku takich układów, jak układ wydechowy, szczelność jest niezwykle istotna. Gorące spaliny pod ciśnieniem stanowią bowiem zagrożenie dla podzespołów samochodowych oraz użytkowników pojazdu. Zadaniem pierścienia kolektora jest zapewnienie całkowitej szczelności.
Standardowy pierścień uszczelniający to element metalowy, zrobiony z mieszanki miedzi i stali. Niemniej jednak spotykane są również modele w całości miedziane. Jak wspomniano, zadaniem pierścienia jest uszczelnienie układu, co jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa, ale nie tylko. Uszczelnienie w postaci pierścienia pełni również rolę swego rodzaju tłumika. Dzięki temu niepozornemu elementowi hałas emitowany przez pracę silnika jest zdecydowanie mniejszy.
Każdy z elementów składowych układu wydechowego jest szczególnie narażony na uszkodzenia, ze względu na pracę w wyjątkowo trudnych warunkach. Największym zagrożeniem jest wysoka temperatura, która może prowadzić do stopienia pierścienia uszczelniającego kolektora wydechowego. Ponadto, relatywnie częstym zjawiskiem jest rdzewienie elementu. Uszkodzenie pierścienia powoduje utratę szczelności, którą zwykle można dość łatwo zauważyć. Przede wszystkim silnik zaczyna pracować zdecydowanie głośniej. Ponadto, słyszalny jest charakterystyczny stukot w okolicach kolektora.