- Materiał: Metal
Wyprzedaż
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ELRING | 692.760 |
GLASER | X90058-01 |
JEEP | 68093232AA |
LANCIA | K68093232AA |
VAG | 7B0 253 039 A |
CHRYSLER
|
DODGE
|
FIAT
|
JEEP
|
LANCIA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Uszczelka, kolektor wydechowy | AJUSA | 111,00 zł |
Uszczelka kolektora wydechowego AJUSA 13261600 | AJUSA | 40,00 zł |
Uszczelka kolektora wydechowego ELRING 692.760 | ELRING | 21,00 zł |
Uszczelka kolektora wydechowego GLASER X90058-01 | GLASER | 12,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pierścień uszczelniający kolektora wydechowego to jeden z najmniejszych, ale niezwykle istotnych elementów układu wydechowego. Zlokalizowany jest on pomiędzy kolektorem oraz pierwszą częścią rury wydechowej. W przypadku takich układów, jak układ wydechowy, szczelność jest niezwykle istotna. Gorące spaliny pod ciśnieniem stanowią bowiem zagrożenie dla podzespołów samochodowych oraz użytkowników pojazdu. Zadaniem pierścienia kolektora jest zapewnienie całkowitej szczelności.
Standardowy pierścień uszczelniający to element metalowy, zrobiony z mieszanki miedzi i stali. Niemniej jednak spotykane są również modele w całości miedziane. Jak wspomniano, zadaniem pierścienia jest uszczelnienie układu, co jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa, ale nie tylko. Uszczelnienie w postaci pierścienia pełni również rolę swego rodzaju tłumika. Dzięki temu niepozornemu elementowi hałas emitowany przez pracę silnika jest zdecydowanie mniejszy.
Każdy z elementów składowych układu wydechowego jest szczególnie narażony na uszkodzenia, ze względu na pracę w wyjątkowo trudnych warunkach. Największym zagrożeniem jest wysoka temperatura, która może prowadzić do stopienia pierścienia uszczelniającego kolektora wydechowego. Ponadto, relatywnie częstym zjawiskiem jest rdzewienie elementu. Uszkodzenie pierścienia powoduje utratę szczelności, którą zwykle można dość łatwo zauważyć. Przede wszystkim silnik zaczyna pracować zdecydowanie głośniej. Ponadto, słyszalny jest charakterystyczny stukot w okolicach kolektora.
Victor Reinz to niemiecka marka należąca do amerykańskiej grupy Dana Incorporated. Pod marką Victor Reinz produkowane są przede wszystkim uszczelniacze części silnika i jego mechanizmów. Ogromną część oferty stanowią masy uszczelniające Victor Reinz. Jednak w asortymencie znajdziemy również uszczelki głowicy, układu dolotowego czy turbosprężarki. Ponadto, producent zajmuje się także tworzeniem osłon termicznych.
Oferta marki Victor Reinz jest stale poszerzana. Znajdują się w niej standardowe uszczelki niezbędne w każdym samochodzie osobowym, jak również uszczelniacze o podwyższonej trwałości. Tym samym części samochodowe Victor Reinz z powodzeniem mogą być stosowane również w samochodach sportowych. Autoczęści Victor Reinz wyróżnia jakość, która stale jest podwyższana.
Pod marką Victor Reinz, Dana Incorporated produkuje elementy przeznaczone na rynek części zamiennych, jak również do pierwszego montażu. Każdego roku w ofercie części samochodowych i uszczelniaczy Victor Reinz pojawia się około 1000 nowych pozycji. Coraz większy asortyment produktów wymaga większej powierzchni magazynowej, co skłoniło korporację Dana do stworzenia kolejnego dużego magazynu w niemieckim Neu-Ulm. Przechowywane są w nim jedynie produkty desygnowane marką Victor Reinz.
Marka Victor Reinz jest znana kierowcom od 1993 roku, kiedy to stworzyło ją Dana Incorporated, zaraz po przejęciu Reinz Company. Właściciel marki Victor Reinz – Dana – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z główną siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Firma prowadzi działalność w 25 krajach, zatrudniając niemal 25 000 pracowników. Roczne przychody firmy sięgają ponad 6 miliardów dolarów.