- Grubość [mm]: 6,0
- Średnica wewnętrzna [mm]: 9,0
- Średnica zewnętrzna [mm]: 22,5
- Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
- Ciężar [kg]: 0,005
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | 16644BW |
AIC | 52502 |
AJUSA | 00762900 |
BAPMIC | BACB12-U17016 |
BBR | 001-10-17618 |
BGA | AG01043 |
BMW | 11 12 1 437 395 |
BMW | 11 12 1 726 537 |
BSG | BSG 15-116-024 |
Dr.Motor A | DRM0396S |
Dr.Motor A | DRM0397S |
Dr.Motor A | DRM0738SL |
ELRING | 436.010 |
ELWISROYAL | 7015401 |
FEBI | 24321 |
FREY | 800512101 |
GOETM | 50-027950-10 |
MEC-DIESEL | 920154 |
OSSCA | 77843 |
PAYEN | KK5725 |
STELLOX | 11-28001-SX |
TOPRAN | 503 028 |
URO PARTS | 11121437395 |
WILMINK | WG1192695 |
WILMINK | WG1794909 |
WILMINK | WG2075634 |
WILMINK | WG2257951 |
WXQP | 280937 |
ZEKKERT | DI-3004 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka pokrywy zaworów to niewielki i niepozorny element, który jak wiele tego typu części, ma ogromne znaczenie dla sprawnej pracy podzespołów. Gumowy element uszczelnia połączenie głowicy i pokrywy zaworów. Brak uszczelnienia tego połączenia skutkuje wyciekami oleju, co może mieć przykre konsekwencje.
Każda, nawet najlepsza uszczelka pokrywy zaworów to część eksploatacyjna, znajdująca się w niesprzyjającym środowisku, przez co nawet najwytrzymalsza guma nie jest w stanie sprostać wymaganiom przez cały okres eksploatacji pojazdu. Wskutek oddziaływania wysokiej temperatury uszczelka staje się krucha, pęka i powstają nieszczelności. Wyciek oleju sprawia, że niedostatecznie dużo dociera go do jednostki napędowej, przez co dochodzi do zwiększenia siły tarcia. Innymi słowy, zmniejsza się w ten sposób żywotność tłoków i cylindrów, ponadto wzrasta ryzyko awarii silnika.Co więcej, wyciekający olej może zalać świece zapłonowe oraz mechanizm sterujący zaworów.
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów jest wymagana w momencie, gdy element traci pierwotną sprawność. Poważne uszkodzenie skutkujące znacznym wyciekiem oleju da się zauważyć poprzez spadek osiągów silnika oraz hałas wydobywający się z jednostki napędowej. Problemy mogą dotyczyć również zapłonu. Jeżeli wyciek jest mały, daje się zauważyć tylko podczas przeglądu, jednak również generuje on konieczność jak najszybszej wymiany uszczelki. Po zainstalowaniu nowej części należy sprawdzić stan pokrywy oraz głowicy, upewniając się, że nie zostały uszkodzone.