Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 00748500 |
BGA | AX9510 |
ELWISROYAL | 7042648 |
FA1 | 120-990 |
GOETM | 31-028379-00 |
MAHLE | G32053 |
MEC-DIESEL | 601238 |
OPEL | 8 50 423 |
OPEL | 90 467 547 |
PAYEN | JE5016 |
TOPRAN | 206 614 |
TRISCAN | 8813 99113 |
ISUZU
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Elring to marka części samochodowych, która cieszy się ogromnym uznaniem profesjonalistów zajmujących się naprawą samochodów. Firma zyskała reputację producenta wysokiej jakości części zamiennych, a fachowcy, którzy przetestowali części Elring, chętnie korzystają z oferty tej marki. Produkcja tego niemieckiego producenta jest dostarczana zarówno do linii produkcyjnych kilkudziesięciu koncernów motoryzacyjnych na całym świecie, jak i na niezależny rynek części zamiennych.
Firma powstała pod koniec XIX wieku. Własne centra badawcze i wprowadzone innowacje technologiczne umożliwiły marce produkcję wysokiej jakości części zamiennych, a marka stała się jedną z bardziej znanych na rynku. O wysokiej jakości części Elring najlepiej świadczy fakt, że są one regularnie dostarczane do największych koncernów samochodowych, takich jak Audi i BMW, Toyota, Suzuki, Subaru, DAF i MAN, Mercedes-Benz i Opel.
Firma ELRING słynie przede wszystkim z produkcji uszczelek samochodowych. Asortyment jest jednak znacznie większy. Pod szyldem marki produkuje się także elementy osprzętu silnika, filtry oleju i paliwa, części do skrzyni biegów czy też elementy systemu tworzenia mieszanki paliwowej.
Części zamienne ELRING mają długą żywotność. Specjaliści firmy zarejestrowali dziesiątki patentów w tej dziedzinie. Innowacyjne podejście oraz nowe technologie to cechy charakterystycznie firmy, dzięki czemu można mieć pewność, że części samochodowe tej marki zachowają swoje właściwości przez cały okres użytkowania.