- Ilość montowana w aucie: 1
- Materiał: Stal szlachetna
- Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka z warstwą metalową
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 01454600 |
AUDI | 03L 131 547 G |
AUDI | 03L 131 547 L |
AUDI | 04L 131 547 S |
ELRING | 373.080 |
SEAT | 03L131547G |
SEAT | 03L131547L |
SEAT | 04L131547S |
SKODA | 03L131547G |
SKODA | 03L131547L |
SKODA | 04L131547S |
VW | 04L131547L |
VW | 04L131547S |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Marka Elwis Royal powstała w Danii i do dzisiaj to własnie w tym kraju znajduje się główna siedziba firmy. Przedsiębiorstwo założono w 1938 roku. Jednak nie od razu w głównym obszarze zainteresowań firmy znalazła się motoryzacja. Początkowo była to firma przemysłowa. Dopiero w latach 60. XX wieku produkcja części samochodowych stała się głównym zajęciem przedsiębiorstwa Elwis Royal. Od tamtego czasu producent specjalizuje się w konstruowaniu wysokiej jakości uszczelnień. Oferta jest kompletna. Części samochodowe Elwis Royal to uszczelnienia wszystkich układów samochodowych. Nie brakuje uszczelek gumowych i metalowo-gumowych układu wydechowego, układu smarowania i silnika. Firma prowadzi dystrybucję pojedynczych części, jak również oferuje uszczelki w zestawach.
Wieloletnie doświadczenie umożliwia producentowi oferowanie najwyższej klasy części. Uszczelki Elwis Royal są dopracowane pod każdym względem. Nie dziwi zatem, że klienci na całym świecie tak chętnie z nich korzystają. Dzisiaj auto części Elwis Royal trafiają do ponad 30 krajów w różnych częściach świata. Niemniej jednak wciąż główny rynek zbytu stanowi Skandynawia. Firma Elwis Royal zajmuje się jedynie produkcją części zamiennych.