- Długość [mm]: 814
- Wymiar gwintu: M16X1,5
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
- Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 59,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 1K0407272CC |
AUDI | 1K0407272DN |
AUDI | 1K0407272FR |
AUDI | 1K0407272GK |
AUDI | 1K0407272GM |
AUDI | 1K0407272HN |
AUDI | 1K0407272KA |
AUDI | 1K0407452MX |
AUDI | 1K0407454BX |
AUDI | 1K0407454PX |
AUDI | 2K0407272F |
AUDI | 3C0407272BS |
AUDI | 5Q0407272EX |
AUDI | JZW407272DX |
AUDI | JZW407272EX |
SEAT | 1K0407272DN |
SEAT | 1K0407272GK |
SEAT | 1K0407272GM |
SEAT | 1K0407272HN |
SEAT | 1K0407272KA |
SEAT | 1K0407452MX |
SEAT | 1K0407454BX |
SEAT | 1K0407454PX |
SEAT | 2K0407272F |
SEAT | 3C0407272BS |
SEAT | 5Q0407272EX |
SEAT | JZW407272DX |
SEAT | JZW407272EX |
SKODA | 1K0407272CC |
SKODA | 1K0407272GK |
SKODA | 1K0407272GM |
SKODA | 1K0407272HN |
SKODA | 1K0407272KA |
SKODA | 1K0407452MX |
SKODA | 1K0407454BX |
SKODA | 1K0407454PX |
SKODA | 3C0407272BS |
SKODA | 5Q0407272EX |
SKODA | JZW407272DX |
SKODA | JZW407272EX |
VAG | 1K0407272CC |
VAG | 1K0407272DN |
VAG | 1K0407272EC |
VAG | 1K0407272FR |
VAG | 1K0407272GK |
VAG | 1K0407272GM |
VAG | 1K0407452DX |
VAG | 1K0407452GX |
VAG | 1K0407456CX |
VAG | 2K0407272F |
VW | 1K0407272CC |
VW | 1K0407272EC |
VW | 1K0407272FR |
VW | 1K0407272GK |
VW | 1K0407272HN |
VW | 1K0407272KA |
VW | 1K0407272KH |
VW | 1K0407452MX |
VW | 1K0407454BX |
VW | 1K0407454PX |
VW | 1Q0407272 |
VW | 1Q0407272X |
VW | 3C0407272BS |
VW | 5Q0407272EX |
VW | JZW407272DX |
VW | JZW407272EX |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Wał napędowy - półoś BORG & BECK BDS1010 | BORG & BECK | Brak ceny |
Wał napędowy - półoś FRECCIA DS16-1037 | FRECCIA | Brak ceny |
Wał napędowy - półoś LÖBRO 304750 | LÖBRO | 757,00 zł |
Wał napędowy - półoś BGA DS9634R | BGA | 396,00 zł |
Wał napędowy - półoś BORSEHUNG B18360 | BORSEHUNG | 609,00 zł |
Wał napędowy - półoś GSP 261042OL | GSP | 411,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
Hart to polska firma, działająca w branży motoryzacyjnej od ponad 30 lat. Pierwsze kroki na rynku stawiała w 1990 roku, wprowadzając do sprzedaży kilka produktów. Dzisiaj oferta przedsiębiorstwa jest już w zasadzie kompletna. Znajduje się w niej niemal 500 tys. pozycji, co czyni firmę Hart jednym z największych dystrybutorów części samochodowych w tej części Europy.
Oferowane przez Hart części zamienne to elementy z wielu kategorii. Dobre opinie zbierają między innymi elementy układu napędowego oraz hamulcowego. Firma posiada też szeroką ofertę w zakresie części zawieszenia, układu kierowniczego, czy elektroniki samochodowej. Warto wspomnieć również o akcesoriach Hart. Liczne akcesoria do poszczególnych układów to śruby, zaciski, zawory i wiele więcej. Wszystko to produkty wysokiej jakości, wielokrotnie testowane pod kątem sprawności i bezpieczeństwa działania.
Hart to dystrybutor, który działa pod wieloma markami. Jest to cecha wyróżniająca, rzadka w przypadku dystrybutorów. Wynika z faktu, że części Hart jest bardzo wiele i są różnorodne. Poza częściami zamiennymi i akcesoriami Hart to też eksploatacyjne płyny samochodowe i wyposażenie warsztatu. Firma kieruje swoją ofertę do właścicieli i mechaników samochodów oraz motocykli.