- Średnica zewnętrzna [mm]: 303,0
- Moc znamionowa [W]: 450
- Moc znamionowa [W]: 250
- Moc znamionowa [W]: 80
- Ilość połączeń: 4
- Średnica koła pasowego [mm]: 62
- Ciężar [kg]: 3,65
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABAKUS | 053-014-0030 |
ACR | 330225 |
AKS DASIS | 048550N |
AUTOGAMMA | GA201659 |
BBR | 002-60-01105 |
BORGW BERU | LE043 |
BOSCH | 0 130 305 242 |
CASCO | CEF73318AS |
DOGA | EVW028 |
FEBI | 26571 |
FRIGAIR | 0510.1659 |
JPG | 1199101200 |
KALE | 421400 |
LGK | LGK014081318 |
NRF | 47641 |
OSSCA | 00906 |
SANDO | SEF73318.0 |
VALEO | 696032 |
VDO | 5WK05340-V |
VEMO | V15-01-1819-1 |
VW | 100 959 455 AD |
VW | 1H0 959 455 AA |
VW | 1H0 959 455 AC |
VW | 1H0 959 455 AD |
VW | 1H0 959 455 T |
WILMINK | WG1720585 |
WILMINK | WG1795268 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Będąca elementem układu chłodniczego chłodnica musi utrzymywać odpowiednio niską temperaturę, aby zapewniać ochłodzenie jednostce napędowej. W trudnych warunkach, na przykład podczas długotrwałej jazdy w korku, chłodnica nie jest odpowiednio ochładzana powietrzem z zewnątrz, przez co konieczne jest uruchomienie wentylatora chłodnicy. Istnieją modele elektryczne, jednak zdecydowanie częściej wentylator ten działa dzięki połączeniu ze sprzęgłem wiskozowym przekazującym moment obrotowy z pompy wody.
Wentylator i sprzęgło wiskozowe to połączenie, dzięki któremu następuje oszczędność energii, a także unika się nadmiernej eksploatacji silnika. Powyższe jest możliwe dzięki temu, że wentylator chłodnicy pracuje tylko wtedy, gdy jest to konieczne ze względu na podniesienie temperatury. Bezpośrednio za włączenie wentylatora odpowiada termowłącznik. Kontroluje on temperaturę płynu chłodzącego i w sytuacji, gdy osiągnie ona określony poziom, daje sygnał do uruchomienia wentylatora. Sprzęgło wiskozowe natomiast natychmiastowo przekazuje moment obrotowy, przez co wentylator zaczyna pracować z prędkością podobną do wirnika pompy wody.
Najczęściej występujące awarie wentylatora, to mechaniczne uszkodzenie łopatki oraz usterka termowłącznika. Oczywiście usterce może ulec również sprzęgło wiskozowe, co także powoduje zatrzymania pracy wentylatora. Niesprawność jest łatwa do wykrycia ze względu na hałas wydobywający się spod maski. Awaria wymaga wizyty w warsztacie i wymiany układu lub którejś z jego części.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.