- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z lewej strony
- Średnica [mm]: 54
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
- Materiał: Żeliwo
- System hamulcowy: ATE
- Parzyste numery artykułów: FT32121
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 421511 |
ATE | 24.3541-1789.5 |
ATE | 24354117895 |
BENDIX | 692545B |
BENDIX | 694825B |
BOSCH | 0 204 102 502 |
BOSCH | 0 204 103 502 |
BOSCH | 0 204 902 103 |
BOSCH | 0204902103 |
BOSCH | 204102502 |
BRAKE ENG | CA1525 |
BREMBO | F23090 |
BUDWEG | 342468 |
DA SILVA | ET6814 |
DELCOREMY | DC82468 |
DELPHI | LC3057 |
FIAT | 0000009950806 |
FIAT | 77364921 |
FIAT | 9950806 |
GIRLING | 7111253 |
HELLA | 8AC 355 390-871 |
HELLAPAGID | 8AC 355 390-871 |
LPR | PF10347 |
SPIDAN | 402468 |
TEXTAR | 38073500 |
TRISCAN | 8170342468 |
TRW | BHW253 |
TRW | BHW253E |
TRW | BHW335E |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.