- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona prawa
- Średnica 1 / Średnica 2 [mm]: 48
- Dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 12
- Parzyste numery artykułów: FT32192
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 630252 |
APEC | RCA603 |
ATE | 24348417045 |
BOSCH | 986135132 |
BRAKE ENG | CA3180R |
BREMBO | F 59 215 |
BUDWEG | 344591 |
DELCOREMY | DC74591 |
ELSTOCK | 87-2405 |
ELSTOCK | 872405 |
FEBEST | 630252 |
KAWE | 344591 |
NISSA | 4400100Q0D |
NISSA | 4400100Q0L |
NK | 2136278 |
OPEL | 4420057 |
OPEL | 542435 |
OPEL | 93167653 |
OPEL | 95520912 |
RENAU | 440010814R |
RENAU | 440013425R |
RENAU | 440014373R |
RENAU | 440016059R |
TEXTAR | 38265900 |
TRW | BHV933E |
VAUXH | 93167653 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.