- Rodzaj lampy: HB4
- Napięcie [V]: 12
- Moc znamionowa [W]: 51
Dodaj opinię
ALPINA
|
BMW
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
DAIHATSU
|
FORD
|
HONDA
|
HYUNDAI
|
JAGUAR
|
JEEP
|
KIA
|
LEXUS
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
SEAT
|
SKODA
|
SUBARU
|
TOYOTA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Żarówka reflektora dalekosiężnego to standardowe, jednak nieobowiązkowe wyposażenie pojazdu. W samochodach montuje się dwie takie żarówki w reflektorach zlokalizowanych w przedniej części pojazdu po dwóch jego stronach. Obecnie najczęściej montowanymi są żarówki H1, choć zastosowanie znajdują również modele HB3 oraz H11. W reflektorach dalekosiężnych montuje się dzisiaj głównie żarówki halogenowe, jednak coraz częściej pojawiają się w tej roli również światła ksenonowe.
Ażeby żarówka reflektora dalekosiężnego mogła odpowiednio wypełniać swoją funkcję, musi dawać światło skupione o dalekim zasięgu. Strumień świetlny halogenowej żarówki tego typu może osiągać nawet 2100 lumenów, choć zwykle wartość ta nie jest aż tak wysoka. Reflektor ksenonowy wytwarza nawet ponad 3000 lumenów. Jednocześnie ksenon pobiera mniej energii od słabszej żarówki halogenowej, ze względu na swoją większą wydajność.
Światła dalekosiężne, zwane też drogowymi czy długimi, znajdują zastosowanie w przypadku poruszania się słabo oświetloną drogą po zmroku. Dlatego też bardo często korzystają z nich kierowcy rajdowi, którzy zwykle pokonują rzadko uczęszczane, a tym samym słabo oświetlone trasy. Należy jednak pamiętać, że prawo restrykcyjnie ogranicza używanie reflektorów dalekosiężnych. Dopuszczalne jest to tylko po zmroku. Niemniej nie jest to dopuszczalne, o ile istnieje możliwość oślepienia innego uczestnika ruchu. Dlatego też światła długie należy wyłączyć po spostrzeżeniu pojazdu nadjeżdżające z przeciwka. Wyjątkiem jest sytuacja, w której pojazd ten również korzysta aktualnie z reflektorów dalekosiężnych.