Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 059131502B |
AUDI | 059131502G |
ELSTOCK | 73-0124 |
FEBI | 173588 |
FISPA | 83.941 |
HBELPARTS | 70671022 |
METZGER | 0892181 |
QUINTON HA | XEGR188 |
VW | 059131502B |
VW | 059131502G |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Dr.Motor to marka dosyć młoda, ponieważ istniejąca dopiero od 2013 roku. Jednak firma stojąca za marką, pod różnymi nazwami działa na rynku od późnych lat 90. XX wieku. Tym samym przedsiębiorstwo ma już całkiem spore doświadczenie. Dr.Motor to polski producent części samochodowych. Wszystkie części Dr.Motor powstają na terenie naszego kraju.
Marka Dr.Motor jest mocno wyspecjalizowana. Ofertę stanowią jedynie części silnika, ze szczególnym naciskiem na elementy tworzące układ wtrysku paliwa. Wysoko cenione są przewody paliwowe Dr.Motor, które wyróżniają się dużą trwałością. Podobnie zresztą jak przewody przelewowe oraz uszczelki i uszczelniacze, które również są dostępne w asortymencie producenta. W ofercie producenta można znaleźć również zestawy montażowe i naprawcze. Auto części Dr.Motor to oferta dla posiadaczy samochodów osobowych i ciężarowych. Firma kieruje swoją ofertę do właścicieli większości marek poruszających się po drogach europejskich.
Dr.Motor to firma działająca głównie lokalnie, jednak obserwując jej dynamiczny rozwój i coraz większy asortyment, można spodziewać się ekspansji na kolejne rynki. Części Dr.Motor należy docenić za zadowalającą jakość przy niskiej cenie.