- Tryb pracy: Elektryczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez chłodnicy AGR
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Strona niskiego ciśnienia
- Lokalizacja w aucie: Za filtrem cząstek stałych
- Ciężar netto [kg]: 0,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 959611 |
BMW | 11718479637 |
BMW | 11718576810 |
BMW | 8576810 |
CASCO | CVG75013GS |
DIPASPORT | EGR274R |
DRI | 717730409 |
FEBI | 174587 |
HOFFER | 7518899 |
IPD | 45-8606 |
LUCAS_ELEC | LEV3954 |
MEATDORIA | 88899 |
PIERBURG | 5.23845.00 |
PIERBURG | 7.05838.08.0 |
RE-EX | 508-00431 |
SWAG | 33 10 2280 |
TMI | EG00431 |
BMW
|
MINI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
ELSTOCK to marka, która wywodzi się z firmy BORG Automotive Group. Od 1975 roku przedsiębiorstwo specjalizuje się w sprzedaży, produkcji, dystrybucji i regenerowaniu części samochodowych o jakości części OE. Mając ponad 45-letnie doświadczenie, marka uznawana jest za jednego z liderów i największych firm regenerujących podzespoły samochodowe w Europie. Główna siedziba znajduje się w duńskim mieście Silkeborg, jednak bardzo rozbudowany system dystrybucji sprawia, że firma dociera do klientów w całej Europie.
Przedsiębiorstwo dużą uwagę przykłada do klasycznych wartości, a wszystkie produkowane części są poddawane testom wytrzymałości, co jest gwarancją ich wysokiej jakości. Produkty Elstock powstają zgodnie z wymaganiami OE oraz posiadają odpowiedni okres gwarancji oraz niezbędne certyfikaty. Wśród części zamiennych marki ELSTOCK znajdą Państwo m.in. takie elementy samochodu jak instalacja elektryczna, układ kierowniczy, hamulcowy, a także elementy klimatyzacji czy silnika.
Klienci z całej Europy doceniają jakość oferowaną przez markę ELSTOCK ze względu na krótki czas realizacji i dostarczenia zamówień, a przede wszystkim na dużą dostępność części zamiennych przy wsparciu licznych dystrybutorów. Elstock to ciągle rozwijająca się marka, której celem jest skupienie się na potrzebach klienta i dążeniu do doskonalenia dostaw.