- Średnica [mm]: 28
- Tryb pracy: Elektroniczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez uszczelnienia
- Ilość biegunów: 5
- Ilość połączeń: 5
- Masa [g]: 1220
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.I.C. | 70359 |
ASHIKA | 150-01-113 |
BORGW WAHL | 710945R |
DELPHI | EG10494-12B1 |
DRI | 717730092 |
ELSTOCK | 73-0092 |
ERA | 555261 |
ERA | 555261A |
FEBI | 170326 |
GM | 93168407 |
GM | 93198888 |
GM | 95508569 |
HBELPARTS | 70671517 |
HC-CARGO | 182600 |
HELLA | 6NU 014 864-101 |
HOFFER | 7518258 |
HOFFER | 7518258E |
HOFFER | 7518258R |
HOFFER | 7518267 |
INTERMOTOR | 14477 |
JAPANPAR | EGR-113 |
JAPKO | 150113 |
LUCAS | LEV0229 |
LUCAS_ELEC | FDR413 |
MAG | 359000604210 |
MAG | 571822112128 |
MEATDORIA | 88258 |
MEATDORIA | 88258E |
MEATDORIA | 88258R |
MEATDORIA | 88267 |
METZGER | 0892486 |
METZGER | 0892717 |
NISSA | 14710-00Q0Y |
NISSA | 14710-5534R |
NISSA | 14956-00Q1E |
NISSA | 14956-00Q1J |
OPEL | 093168407 |
OPEL | 093198888 |
OPEL | 095508569 |
OPEL | 44 00 651 |
OPEL | 44 20 704 |
OPEL | 44 53 017 |
OPEL | 93 168 407 |
OPEL | 93 198 888 |
OPEL | 93198888 |
OPEL | 95 508 569 |
PIERBURG | 7.10334.03.0 |
RENAU | 14 71 003 85R |
RENAU | 14 71 055 43R |
RENAU | 14 71 063 41R |
RENAU | 14710 5543R |
RENAU | 82 00 796 674 |
RENAU | 82 00 987 088 |
RENAU | 93168407 |
RENAU | H8200987088 |
SIDAT | 83.997 |
SIDAT | 83.997A2 |
SIDAT | 83.997R |
SWAG | 33 10 0155 |
TRISCAN | 8813 24039 |
VAUXH | 044 00 651 |
VAUXH | 044 20 704 |
VAUXH | 093168407 |
VAUXH | 093198888 |
VAUXH | 095508569 |
VAUXH | 44 00 651 |
VAUXH | 44 20 704 |
VAUXH | 93168407 |
VAUXH | 93198888 |
VAUXH | 95508569 |
VDO | A2C59516597 |
VEMO | V40-63-0045 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.