- Rodzaj zaworu: Zawór magnetyczny
- Tryb pracy: Elektryczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
- Techniczny numer informacyjny: SI 0092
- Techniczny numer informacyjny: SI 0100
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
FORD | 1 119 890 |
FORD | 1 134 210 |
FORD | 1 211 356 |
FORD | 1 358 360 |
FORD | 1 472 884 |
FORD | 1 590 848 |
FORD | 1S7G-9D475-AF |
FORD | 1S7G-9D475-AG |
FORD | 1S7G-9D475-AH |
FORD | 1S7G-9D475-AJ |
FORD | 1S7G-9D475-AK |
FORD | 1S7G-9D475-AL |
FORD | 5204549 |
HELLA | 6NU 010 171-001 |
HOFFER | 7518040 |
INTERMOTOR | 14938 |
INTERMOTOR | EGR095 |
INTERMOTOR | ERV002 |
MAZDA | LF01-20-300 |
MAZDA | LF01-20-300A |
MAZDA | LF01-20-300B |
MEATDORIA | 88040 |
METZGER | 0892013 |
PIERBURG | 7.24809.05 |
PIERBURG | 7.24809.73 |
PIERBURG | 72480905 |
PIERBURG | 724809050 |
PIERBURG | 72480973 |
PIERBURG | 724809730 |
S.I.D.A.T | 83.624 |
VEMO | V25-63-0012 |
FORD
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
LRT to firma obecna na rynku od ponad ćwierć wieku. Jej początki sięgają roku 1998. Początkowo przedsiębiorstwo zajmowało się jedynie dystrybucją części, produkowanych przez inne firmy. Auto części były sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych i sprzedawane w Niemczech, gdzie powstała firma LRT. Z czasem rozpoczęto własną produkcję części zamiennych. Części samochodowe LRT to przede wszystkim katalizatory samochodowe. Producent oferuje szeroki wybór katalizatorów do większości modeli niemal wszystkich marek. Niezwykle ważną kwestią dla firmy LRT jest ochrona środowiska. Dowodzi tego przyznanie przedsiębiorstwu świadectwa Der Blaue Engel. Oznacza ono, że zarówno proces produkcji, jak i samo działanie części LRT, są bezpieczne dla środowiska. Poza jakościowymi katalizatorami, części zamienne LRT to również kolektory wylotowe, przewody i mocowania wykorzystywane w układzie wydechowym. W asortymencie znajdują się również czujniki lambda LRT.
Firma LRT to producent części samochodowych przeznaczonych na aftermarket. Wieloletnie doświadczenie połączone ze stałym dążeniem do doskonałości sprawiają, że części LRT cechuje jakość porównywalna z częściami oryginalnymi. Do produkcji wykorzystywane są sprawdzone materiały, zapewniające katalizatorom sprawność działania nawet w najtrudniejszych warunkach, w których przychodzi im pracować.