- Tryb pracy: Elektryczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
- Ilość połączeń: 5
- Ciężar netto [kg]: 1,71
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DRI | 717720155 |
ELSTOCK | 72-0155 |
ERA | 555295 |
MAZDA | RF7J-20-300 |
MITSUBISHI | K5T70871 |
RE-EX | VEG1156 |
TRISCAN | 8813 50007 |
VEMO | V32-63-0001 |
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Lucas Electrical zajmuje się produkcją wyposażenia elektrycznego do samochodów osobowych, ciężarowych i dostawczych. Firma powstała w 1872 roku w Anglii. Dzisiaj produkcja części tej marki prowadzona jest w wielu krajach na całym świecie. Ważnym momentem w dziejach przedsiębiorstwa było wejście w skład ZF TRW Automotive Holdings Corporation, które miało miejsce w 1999 roku. Kompleksowe działania oraz nowoczesne technologie sprawiają, że firma może dostarczać swoim klientom coraz lepsze jakościowo części, w korzystnych cenach.
Wśród oferowanych przez markę Lucas Electrical produktów znajdziemy m.in. akumulatory samochodowe, elementy układu zapłonowego oraz komputery zarządzające pracą silnika, rozruszniki, alternatory, elementy systemów bezpieczeństwa, sprężarki klimatyzacji, elementy oświetlenia, a także silniki elektryczne wykorzystywane do sterowania lusterkami, szybami z elektrycznym sterowaniem oraz wycieraczkami. Części pochodzące od tego producenta posiadają liczne certyfikaty potwierdzające najwyższą jakość, trwałość oraz bezpieczeństwo.
Obecnie oferta marki Lucas Electrical obejmuje szeroki wybór części zamiennych do pojazdów pochodzących od ponad 40 najpopularniejszych koncernów samochodowych na świecie. Trafiają one do szerokiego grona odbiorców na całym świecie, a dzięki bardzo korzystnemu stosunkowi ceny do jakości cieszą się stale rosnącym zainteresowaniem wśród kierowców.