- Ciężar [kg]: 0,212
- Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
- Ilość biegunów: 2
- Ciężar netto [kg]: 0,182
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 03C 906 455 |
AUDI | 03C 906 455A |
AUTEX | 716028 |
BGA | OCV0102 |
CSV ELECTR | CVR3182 |
ERA | 554024A |
FAI | OCV011 |
FEBI | 107452 |
FISPA | 87.182 |
FUELPARTS | CAS1010 |
HOFFER | 8091557 |
INTER | 17310 |
IPD | 21-5023 |
LUCCAV | SEB7782 |
MEATDORIA | 91557 |
METZGER | 0899004 |
MOTAQUIP | LVEP176 |
MOTORAD | 1VS244 |
OSSCA | 21507 |
PIERBURG | 7.06117.54.0 |
PREX | P119039 |
QF | QF62A00017 |
RIDEX | 3826C0019 |
SEAT | 03C 906 455A |
SIDAT | 87.182 |
SKODA | 03C 906 455A |
STARTVOLT | SVC 1814 |
STELLOX | 75-51366-SX |
SWAG | 3 10 7452 |
Stark | SKCVC-1940018 |
TOPRAN | 116 502 |
VAG | 03C 906 455 |
VAG | 03C 906 455A |
VAICO | V10-3731 |
VAICO | V10-5595 |
VW | 03C 906 455 |
VW | 03C 906 455A |
VXPRO | EE0810 |
WE PARTS | 381180050 |
ZZVF | ZVAK047 |
vika | 99061712001 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wałek rozrządu jest używany głównie w silnikach tłokowych (spalinowych), gdzie jest jest częścią mechanizmu rozrządu zaworowego, służy do otwierania zaworów dolotowych i wydechowych zgodnie z harmonogramem projektowym. Choć jest to co raz rzadsze zjawisko, wałek rozrządu można spotkać w starych pompach wtryskowych, w których są używane do uruchamiania elementów pompy. Te elementy dostarczają paliwo do poszczególnych kolektorów dolotowych lub cylindrów.
Wałek rozrządu to pręt, który obraca się i ślizga po maszynie, aby zamienić ruch obrotowy w ruch liniowy. Ta zmiana ruchu jest realizowana przez wałek rozrządu przesuwający się coraz bardziej od osi obrotu, gdy wałek rozrządu jest popychany przez maszynę.
Wałek rozrządu kontroluje zarówno dopływ paliwa, jak i wydalanie spalin. Składa się z kilku promieniowych krzywek, z których każda przesuwa zawory dolotowe lub wydechowe. Ten wałek rozrządu jest połączony z wałem korbowym za pomocą paska, łańcucha lub kół zębatych. Zapewnia to stały czas zaworów w stosunku do ruchu tłoków.
Wałki rozrządu do silników samochodowych są odlewane w całości z żeliwa. W wyjątkowych przypadkach również kute ze stali, następnie obrabiane mechanicznie i częściowo utwardzane, do czego zwykle stosuje się proces hartowania indukcyjnego.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.