- Tryb pracy: Elektryczny
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.I.C. | 57736 |
ACKOJA | V105595 |
AIC | 57736 |
FEBI | 107452 |
INTERMOTOR | 17310 |
MEATDORIA | 91557 |
SWAG | 30 10 7452 |
VAG | 03C 906 455 A |
VAG | 03C906455 |
VAICO | V10-3731 |
VAICO | V105595 |
VEMO | V105595 |
AUDI
|
FORD
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Koło zębate wału korbowego FEBI BILSTEIN 107818 | FEBI BILSTEIN | Brak ceny |
Koło zębate, wał rozrządu SWAG 30 10 5997 | SWAG | Brak ceny |
Koło zębate wału korbowego SWAG 30 10 7818 | SWAG | Brak ceny |
Napinacz łańcucha, napęd pompy oleju SWAG 30 10 7836 | SWAG | Brak ceny |
Zawór sterujący, ustawienie wałka rozrządu GK SK6028 | GK | Brak ceny |
Zestaw łańcucha rozrządu SALERI SIL CK5112 | SALERI SIL | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wałek rozrządu jest używany głównie w silnikach tłokowych (spalinowych), gdzie jest jest częścią mechanizmu rozrządu zaworowego, służy do otwierania zaworów dolotowych i wydechowych zgodnie z harmonogramem projektowym. Choć jest to co raz rzadsze zjawisko, wałek rozrządu można spotkać w starych pompach wtryskowych, w których są używane do uruchamiania elementów pompy. Te elementy dostarczają paliwo do poszczególnych kolektorów dolotowych lub cylindrów.
Wałek rozrządu to pręt, który obraca się i ślizga po maszynie, aby zamienić ruch obrotowy w ruch liniowy. Ta zmiana ruchu jest realizowana przez wałek rozrządu przesuwający się coraz bardziej od osi obrotu, gdy wałek rozrządu jest popychany przez maszynę.
Wałek rozrządu kontroluje zarówno dopływ paliwa, jak i wydalanie spalin. Składa się z kilku promieniowych krzywek, z których każda przesuwa zawory dolotowe lub wydechowe. Ten wałek rozrządu jest połączony z wałem korbowym za pomocą paska, łańcucha lub kół zębatych. Zapewnia to stały czas zaworów w stosunku do ruchu tłoków.
Wałki rozrządu do silników samochodowych są odlewane w całości z żeliwa. W wyjątkowych przypadkach również kute ze stali, następnie obrabiane mechanicznie i częściowo utwardzane, do czego zwykle stosuje się proces hartowania indukcyjnego.
Vika to europejski producent części samochodowych, w ostatnich latach znacząco zyskujący na popularności. Firma zajmuje się produkcją auto części na rynek części zamiennych. Niemniej mechanicy i użytkownicy doceniają jakość podzespołów, która często dorównuje jakości elementów oryginalnych.
Części zamienne Vika to podzespoły do aut wyprodukowanych przez niemiecką grupę Volkswagen. W ofercie znajdziemy liczne części Vika kompatybilne z nowymi i starymi Volkswagenami, a także samochodami takich marek zależnych, jak: Skoda, Seat, czy Audi.
Dominującą pozycję w katalogu zajmują części silnika Vika. Poza kluczowymi częściami jednostki napędowej, producent oferuje również liczne paski napędowe i filtry. W asortymencie znajdują się wszelkiego typu filtry samochodowe. Vika produkuje również liczne części układu zawieszenia i kierowniczego. Za wysoko jakościowe uznaje się amortyzatory, wahacze i drążki kierownicze tej marki. Ponadto z roku na rok poszerza się lista części hamulcowych oferowanych przez firmę Vika.
Producent już dzisiaj posiada bogatą ofertę dla kierowców samochodów Volkswagen, Seat, Audi i Skoda. Niemniej oferta jest nieustannie powiększana, aby zaspokoić potrzeby wszystkich kierowców europejskich.